Curs d'Escriptura Creativa a la Biblioteca Municipal

Aquest octubre la Biblioteca Municipal inicia l'oferta d'un Curs d'Escriptura Creativa que començarà a l'octubre i finalitzarà al maig, desrpés de la realització de tretze sessions.

Calendari:

• Dilluns 9 d’octubre, a les 18 h.
  • Dilluns 23 d’octubre, a les 18 h.
  • Dilluns 13 de novembre, a les 18 h.
  • Dilluns 27 de novembre, a les 18 h.
  • Dilluns 11 de desembre, a les 18 h.
  • Dilluns 15 de gener, a les 18 h.
  • Dilluns 29 de gener, a les 18 h.
  • Dilluns 12 de febrer, a les 18 h.
  • Dilluns 26 de febrer, a les 18 h.
  • Dilluns 11 de març, a les 18 h.
  • Dilluns 15 d’abril, a les 18 h.
  • Dilluns 29 d’abril, a les 18 h.
  • Dilluns 13 de maig, a les 18 h.

El contingut:

• Introducció a l’escriptura creativa
  • El procés creatiu de l’escriptura
  • Dir i mostrar
  • Descripcions i detalls
  • Els punts de vista
  • Per què escrivim?
  • Els 5 sentits
  • Els personatges
  • El diàleg
  • El context o ambientació
  • El ritme i el temps
  • L'estructura
  • El conflicte

La metodologia:

Durant les classes, expliquem la teoria, i l'alternarem amb exercicis curts, de cinc o deu minuts. A més, es proposaran exercicis per fer a casa. Tant els exercicis fets durant la classe com els fets a casa els llegirem a classe i el docent indicarà les correccions pertinents de manera que tothom pugui aprendre de tothom. També encoratjarem els participants a dir-hi la seva: la literatura no és una ciència exacta i, com més opinions es tenen de lectors diferents, més s’aprèn a trobar la veu.

Els continguts dels cursos del Laboratori es van crear el 2011 i s’han anat adaptant i enriquint amb tots els docents que han passat per l’escola. La característica que ens diferencia d’altres docents i escoles és que parlem molt de la creativitat i del procés de cada alumne, sabem acompanyar tota mena d’aprenents, des del que necessiten una estructura fèrria abans d’escriure, fins a qui no sap de què va la seva història fins que no l’ha acabat.

Docent:

Laia Fàbregas (Barcelona, 1973) és llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona i imparteix classes d’escriptura al Laboratori de Lletres, del que també n’és directora i on va crear el Màster en Creació Literària. Entre els anys 1997 i 2010 va viure a Holanda. Allà va començar la seva carrera literària amb La nena dels nou dits que es va publicar el 2008 a l’editorial neerlandesa Ambo|Anthos. El llibre va rebre l’elogi de la crítica neerlandesa i es va traduir al català (Columna), castellà (El Aleph) i a 5 llengües més. El 2010 va publicar La llista (Amsterdam en català i Alfaguara en castellà), el 2013 va sortir Dies de cel groc (Amsterdam) i el 2021 va publicar No escriuré la teva història (Empúries). La seva cinquena novel·la, El silenci dels astronautes (Edicions 62), ha estat guardonada amb el XLV Premi Joanot Martorell de narrativa (data de publicació: novembre de 2023).

19/09/2023