Jornades de portes obertes a les dues noves biblioteques de Cornellà

Cornellà amplia els seus serveis bibliotecaris amb dos nous equipaments: la Biblioteca Clara Campoamor al barri de Fontsanta-Fatjó i la Biblioteca Teresa Pàmies al barri d’Almeda.

La posada en marxa dels dos nous equipaments culturals donen el tret de sortida a la Festa Major i l’11 i el 12 de juny, a banda d’obrir les portes de les biblioteques perquè la ciutadania conegui aquestes dues noves instal·lacions, també s’ha programat un seguit d’activitats per celebrar la seva estrena.

A partir del dilluns 13 de juny de 2022, ambdues biblioteques començaran a oferir per primer cop els seus serveis de forma habitual. Com les altres tres biblioteques de la xarxa, aquestes són de titularitat municipal i es gestionen en conveni amb la Diputació de Barcelona. La biblioteca pública proporciona accés lliure i gratuït a la informació, al coneixement, a l’aprenentatge al llarg de la vida, a la cultura i al lleure. Entre els seus serveis es trobaran zones d’estudi, accés a wi-fi i a ordinadors, consulta i préstec de llibres, còmics, revistes i pel·lícules, així com una oferta d’activitats diverses per a totes les edats encaminades a promoure el gust per la lectura, la formació, el desenvolupament personal i crític i la cohesió social. A més també ofereixen servei d’aules d’estudi les 24 hores i la incorporació de bucles magnètics als taulells i sales polivalents per facilitar l’escolta a les persones que portin audiòfons.

Biblioteca Teresa Pàmies

L’edifici de la Biblioteca Teresa Pàmies s’ubica al costat del casal d’avis del barri, tindrà una superfície útil de 970 metres quadrats dividits en dues plantes, amb espais polivalents i aules diverses amb comparticions mòbils que permetran redistribuir els ambients segons les necessitats del moment. La biblioteca té un disseny molt funcional, de manera que s’integra en l’espai públic i els usuaris puguin gaudir de la lectura tant a l’interior com a l’exterior de les instal·lacions.

Biblioteca Clara Campoamor

La Biblioteca Clara Campoamor, a Fontsanta-Fatjó, té la peculiaritat que està situada al parc del Canal de la Infanta, i per tant s’ha dissenyat amb grans vidrieres per obrir-la a l’espai natural i el paisatge, a més de preveure un espai exterior però vinculat a l’edifici, amb capacitat per a 60 persones i destinat a realitzar actes i activitats a l’aire lliure relacionats amb la lectura. L’edifici té  una superfície útil total de 1.011 metres quadrats i té dues entrades: una a la planta superior, que dona a la carretera de Sant Joan Despí, i l’altra a la planta inferior, que dona al parc.

Amb aquestes obertures, la Xarxa de Biblioteques Municipals compta ja amb 231 biblioteques i 10 bibliobusos a la demarcació de Barcelona, que donen cobertura de lectura pública al 98% de la població i amb un total de 2.1 milions d’usuaris que disposen del carnet de biblioteques, formant el club més gran de Catalunya.

09/06/2022 12:50 h.