La Ciència-ficció i Fantasia protagonitza el mes de novembre a Vilanova i la Geltrú

Al llarg de tot el mes de novembre la ciència-ficció i la fantasia seran les grans protagonistes de l’oferta cultural de Vilanova i la Geltrú.

La Societat Catalana de Ciència-ficció i Fantasia (SCCFF) organitza el 23 i 24 de novembre a l’Auditori Eduard Toldrà la CATCON 2019, la III Convenció Catalana de Ciència-ficció i Fantasia.

Es tracta de la tercera edició d’aquesta convenció que se centra en la ciència-ficció i la fantasia als territoris de parla catalana i que enguany tindrà com autors convidats l’escriptora Montserrat Galícia i els escriptors César Mallorquí i Ian McDonald.

L'activitat compta amb el suport de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la ciutat.

Activitats complementàries de ciutat:

Per tal d’apropar aquests gèneres a tota la ciutadania prèviament la Xarxa de Biblioteques Municipals ha promogut l’organització de les següents activitats obertes a tothom:

Del 6 al 30 de novembre a la biblioteca Armand Cardona Torrandell

EXPOSICIÓ: Robots, un viatge de la ficció a la realitat
Els robots són un clar exemple d’anticipació tecnològica. Si el primer robot industrial és del 1961, la ciència- ficció feia molts anys que aportava propostes imaginatives d’un futur més o menys versemblant. Avui dia, en alguns casos, podem afirmar que aquestes propostes ja són una realitat i en d’altres no encara. Es presenta una selecció d’obres i d’autors destacats de la literatura, còmic i cinema que tenen els robots com a protagonistes.
Produïda per Pessics de Ciència. Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat.

Del 12 al 29 de novembre a la biblioteca Joan Oliva i Milà
EXPOSICIÓ: Aparador de les meravelles
Ciència-ficció, fantasia, amor, policíaques, por, humor… els grans temes de la literatura estan representats per una acurada selecció de llibres infantils i juvenils, que ens recomana El Consell Català pel Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT). Te’ls has llegit? T’estan esperant!

Dijous 14 de novembre a les 18h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell. PROJECCIÓ CURTMETRATGES: CATCON. Projecció de tres curtmetratges relacionats amb la taula rodona del diumenge 24 de novembre a les 13h dins la IIIa Convenció Catalana de Ciència-Ficció i Fantasia(Auditori Eduard Toldrà). Durada total aproximada 1h 15’.

Dimarts 19 de novembre a les 20.30h al Teatre Principal

PROJECCIÓ I CINEFÒRUM: La antena
Del director Esteban Sapir. Argentina. 2007. El cinefòrum anirà a càrrec de Jaume Felipe, bibliotecari especialitzat en cinema i fan de ciència-ficció.
Amb motiu de la CATCON – III Convenció Catalana de Ciència-ficció i Fantasia. Coorganitzada amb: Cineclub Sala1.

Dijous 21 de novembre de 17.30 a 19.30h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell. TALLER: Com aplicar la robòtica al dia a dia. A càrrec de Balduí Blanqué, professor de la UPC de Vilanova i la Geltrú. Mitjançant robots reals i programant-los aprendrem els diferents sistemes intel·ligents de robòtica actual. Amb la tècnica del ‘design thinking’ obtindrem idees entre tots per aplicar-les. Vine a passar una tarda única entre robots! Imprescindible portar tauleta o mòbil. Adreçat a infants i adults a partir de 10 anys. Inscripció prèvia a la Biblioteca a partir del 4 de novembre o al formulari digital del codi QR. En col·laboració amb la UPC de Vilanova i la Geltrú.

Divendres 22 de novembre a les 18h a la biblioteca Armand Cardona

TROBADA AMB L’ESCRIPTOR: César Mallorquí
Presentació a càrrec de Victòria Ortiz, conductora del club de ciència-ficció de la Biblioteca. César Mallorquí, escriptor de ciència-ficció i fantasia, ha estat guardonat amb diversos premis de literatura juvenil i d’adults. A la trobada es comentarà el llibre Trece Monos.

Dissabte 23 de novembre de 10.30 a 13.30h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell
TALLER INFANTIL: WALL·E robot amb moviment
Crearem aquest robot a partir de plantilles de cartró i fusta i li donarem vida instal·lant sistemes elèctrics.
Adreçat a infants a partir de 7 anys. Places limitades. Inscripció prèvia a partir del 4 de novembre, a la Biblioteca o al formulari digital del codi QR.
Programa BiblioLAB de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

A altres espais es faran:

Del 4 al 22 de novembre a la biblioteca de l’EPSEVG – UPC

Exposició “Bits, volts, ones: la història de les TIC”.
Quin aspecte tenien els primers robots? Com és possible comunicar-se amb un robot que es troba a Mart? Com ha evolucionat la intel·ligència de les màquines al llarg de la història? La resposta a aquestes i moltes altes preguntes la trobaràs a l’exposició
“Bits, Volts i Ones: La història de les TIC”. Des de les calculadores mecàniques fins als robots actuals, l’exposició recorre la història de la informàtica, l’electrònica i les comunicacions, des dels orígens fins arribar als robots de l’actualitat.

Divendres 15 de novembre ales 20.30h al Local Social de l’AE Talaia

Conferencia 50 ANYS DE L’ARRIBADA DE L’HOME A LA LLUNA a càrrec de Manuel Moreno, professor de la UPC

A banda de la participació directa de la Societat Catalana de Ciència-ficció, de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i de la Xarxa de Biblioteques de la ciutat, aquesta programació ha estat possible gràcies a la col·laboració de la Biblioteca de l’EPSEVG-UPC, el Cineclub Sala1, el Teatre Principal i l’Associació Excursionista la Talaia.

12/11/2019 11:08h