Recital en homenatge a Antonio Machado, poeta i dramaturg andalús

Aquest dissabte 5 d’octubre a les 18.30h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell es farà un Recital en homenatge a Antonio Machado, poeta i dramaturg andalús amb motiu del 80è aniversari del  seu exili i mort a Cotlliure, al Rosselló.

Poesia i música en directe a la terrassa dels Llimoners de la Cardona, a càrrec d'Anna Cabanes, Carlos Lizalde i Fina Redondo de l’Escotilló teatre, i de l’escriptora Mercè Foradada. Acompanyats de Ramón Chacón, guitarra, i Eugeni Rosselló, veu. Hi col·laboren Patates Trifon i Patufet Col·leccionista.

Antonio Machado va néixer a Sevilla el 26 de juliol de 1875 i a l’any 1939 es va exiliar a Cotlliure on va morí al cap d’un mes d’arribar-hi. Poeta per excel·lència, dramaturg ocasional i assagista empedreït, membre de la Generació del 98, volcà la seva sensibilitat més íntima en un conjunt d’obres que plasmaren la mentalitat espanyola de l’època.

Quan esclata la Guerra Civil, el 1936, Antonio Machado es posicionà rotundament a favor de la República i des de Madrid dedicà amplis textos a la defensa d’Espanya i dels valors més progressistes de la societat. Davant de l’avançament de les tropes franquistes es trasllada cap a València i des d’allà cap a la frontera francesa l’any 1939. La seva mare i ell s’estableixen a Cotlliure, on moriria poc després.

Consulteu clicant aquí, els documents d’aquest autor que tenim disponibles a la Xarxa de Biblioteques Municipals de la ciutat.

30/09/2019 14:12h