Activitats a les biblioteques de VNG per commemorar l'any Fabra

Una exposició, una xerrada, un espectacle infantil i la presentació d'un llibre dedicat a Pompeu Fabra, durant octubre i novembre

Les biblioteques municipals apropen la figura i obra de Pompeu Fabra a tota la ciutadania amb quatre activitats al llarg de les pròximes setmanes. Aquest any 2018 se celebra l'Any Pompeu Fabra commemorant 150 anys del seu naixement i 100 anys de l'edició de la Gramàtica Catalana.

Al llarg dels mesos d'octubre i novembre la Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú organitza diverses activitats en memòria i reconeixement de qui fou un científic brillant, que va codificar i modernitzar la llengua i la va fer apta per als diversos estils i funcions. La celebració fa especial incidència en la seva aportació a la llengua, i també remarca el gran arrelament social de la seva figura i obra arreu de Catalunya.

El Govern de Catalunya va acordar l'agost de 2017 celebrar els 150 anys del naixement de Pompeu Fabra, el lingüista i gramàtic català més il·lustre, i també els 100 de la publicació de la Gramàtica catalana, la seva obra emblemàtica.

Pompeu Fabra 1Activitats previstes
Exposició POMPEU FABRA: UNA LLENGUA COMPLETA. Del 19 al 31 d'octubre a la biblioteca Armand Cardona Torrandell es podrà visitar aquesta exposició que presenta les dimensions científiques i socials de l'obra de Fabra i també els aspectes més humans de la seva biografia. Produïda per la Direcció General de Política Lingüística.

Xerrada DADES I CURIOSITATS ENTORN DEL ‘SENY ORDENADOR DE LA LLENGUA CATALANA'. Dimarts 23 d'octubre a les 18.30 h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell, a càrrec de Mònica Montserrat Grau, consultora a la UOC i coordinadora del Postgrau de Correcció i Assessorament Lingüístic de la UAB. A través de dades, anècdotes, curiositats i algunes descobertes relacionades amb la vida, l'obra i el context social, es fa un recorregut cronològic per les diferents etapes vitals de Pompeu Fabra. Organitzada per la Direcció General de Política Lingüística i Consorci per a la Normalització Lingüística.

Espectacle infantil MESTRE FABRA, CAÇADOR DE PARAULES. Dissabte 27 d'octubre a les 12 h a la biblioteca Joan Oliva i Milà, a càrrec de la Companyia Peus Grossos. La Carola viu en una casa plena de llibres que amaguen coses màgiques i inimaginables. Tota aquesta biblioteca és del seu pare; un home ben especial que és tot un savi i un gran mestre de les paraules: es diu Pompeu Fabra. El Mestre Fabra estima les paraules, les adorm, les riu i les somia; les pesca, les planta i les cull; les caça! Sí, és tot un caçador de paraules que s'ha proposat posar fil a l'agulla, fer neteja i ordenar-les com cal. Adreçat a públic infantil a partir de 6 anys. Col·labora el Servei de Biblioteques de la Generalitat de la Generalitat de Catalunya.

Presentació del còmic ‘POMPEU FABRA: L'AVENTURA DE LA LLENGUA'. Dijous 15 de novembre, a les 17 h, a la biblioteca Armand Cardona Torrandell, a càrrec dels seus autors: Gemma Pauné Xuriguera i Oriol Garcia Quera. La vida de Pompeu Fabra explicada en una doble versió de text i còmic: els seus estudis, els amics, les seves aficions, l'elaboració del diccionari i les normes ortogràfiques… Amb la col·laboració de Rafael Dalmau, editor, la Direcció General de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització Lingüística.

RUTA POMPEU FABRA. Dilluns 5 de novembre a les 10 h. Ruta cultura, a peu, per Barcelona, entorn dels episodis més rellevants de la vida i l'obra de Pompeu Fabra.
Inscripcions gratuïtes: Servei de Català de Vilanova i la Geltrú

Més informació sobre les activitats AQUÍ

12/11/2018 15:08h