Univers Internet (beta)

La biblioteca Santa Oliva ja pren part en el període de proves dels tallers Univers Internet, desenvolupats inicialment pel CCCB Educació per a les aules. La d'Olesa és una de les 15 biblioteques de la Xarxa de la Diputació que participen en aquest projecte, que pretén convertir-se en una sèrie més de BiblioLabs però centrats en Internet i la xarxa. De moment ja hem pogut dur a terme un primer taller amb nois i noies de Barri Jove i també amb el grup dels Menjallibres (club de lectura infantil), i properament l'OlesaAteneu i alumnes d'informàtica d'Arts i Oficis també hi participaran. De tota manera, a la biblioteca havíem fet algunes activitats relacionades abans que el projecte es plantegés com a global per a la província.

Abans d'acabar l'any passat, en el marc del projecte Bibliolab, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona i la Gerència de Serveis de Biblioteques van arribar a un acord per desplegar el projecte Univers Internet a la Xarxa de Biblioteques Municipals de la demarcació de Barcelona. Univers Internet és un projecte que té com a objectiu principal oferir eines per entendre què és Internet i impulsar-ne una reflexió profunda, crítica i creativa sobre temes com la seva materialitat, l’impacte ecològic, els canvis que ha provocat en la manera de relacionar-nos, d’accedir a la informació i transformar-la en coneixement, el big data i la privacitat.

Com dèiem, actualment s'estan provant els tallers a diferents biblioteques per adaptar-los al seu públic i usuaris. Durant el darrer trimestre de l'any s'espera poder tenir un "producte" acabat per tal que es puguin programar els tallers d'Univers Internet a qualsevol biblioteca.

14/02/2018 14:14h