La importància de reciclar els aparells electrònics

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la demarcació de Barcelona se suma a la campanya de conscienciació per a la recollida de residus d’aparells elèctrics i electrònics  (RAEE), impulsada per la Generalitat de Catalunya i la Fundació Ecolec.

Entre les accions per posar en relleu la importància de portar els aparells elèctrics i electrònics als punts de recollida oficials perquè els reciclin correctament, diverses biblioteques de la Xarxa acullen aquests dies una exposició. Les biblioteques i dates on es podrà veure són:

• Biblioteca Can Casacuberta de Badalona: del 4 al 10 de març
  • Biblioteca Central de Cornellà de Llobregat: de l’11 al 17 de març
  • Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra de Barcelona: del 18 al 24 de març
  • Biblioteca Nou Barris de Barcelona: del 25 al 31 de març

Així mateix, l’exposició també es veurà a la Biblioteca Carles Rahola de Girona (de l’1 al 7 de març) i a la Biblioteca Pere Anguera de Reus (del 8 al 14 de març).

A més, a la demarcació de Barcelona, les biblioteques Pompeu Fabra de Mataró (4 d’abril), Pompeu Fabra de Torrelles de Llobregat (6 d’abril) i Districte 6 de Terrassa oferiran tallers entorn aquesta temàtica.

Els aparells elèctrics i electrònics poden contenir components perillosos que, si no arriben al destí correcte per al seu tractament, poden perjudicar el medi ambient i les persones, especialment les que els manipulin sense la protecció correcta. A més, els RAEE contenen components fets amb materials molt valuosos, però cada cop més escassos a la natura, que cal recuperar. Per això és important saber que quan comprem un aparell elèctric o electrònic nou, podem lliurar el vell a la mateixa botiga. Des d’allà es farà arribar a una planta de reciclatge. A més, també podem reciclar els aparells elèctrics i electrònics a través dels diferents sistemes de recollida municipal, com ara les deixalleries, recollida de voluminosos, sistemes porta a porta, etc.

06/03/2019 12:15h