GRAF 2019

Els propers 9 i 10 de març se celebra la duo dècima edició de GRAF.

GRAF és una trobada de còmic d’autor i edició independent que va néixer el 2013 com a reacció a un sentiment generalitzat, per una part del sector del còmic estatal, que reclamava un espai on aquest tipus de publicacions, i altres iniciatives minoritàries com fanzins i artistes gràfics en general, fossin les protagonistes absolutes.

Entre les editorials presents hi trobarem algunes de les més importants en el camp de la novel·la gràfica: Astiberri, Fulgencio Pimentel, Autsaider Cómics, Blackie Books o La Cúpula. També hi haurà altres editorials independents com Libros de Autoengaño, AIA, Fosfatina Editorial, Underbrain Books, Amaníaco Ediciones. En l’àmbit dels fanzins hi seran col·lectius com P.I.B.A., Espai Brut, Colectivo Gruñiverso, Cutrediciones o Panoli Creaciones, i artistes gráfics com Marta Cartu, Irkus M. Zeberio, Pablo Taladro, Clara Mur, Luna Pan o Francisco Jordán. El còmic internacional estarà representat per Misma Éditions i Éditions Insula.

La programació del GRAF, com en altres edicions, oferirà una àmplia oferta d’activitats. Les xerrades i taules rodones, comptaran amb la participació d’artistes com Sandra Uve, Miguel Gallardo, Josep Maria Beà, Marika Vila, Miguel Noguera, Max, Klari Moreno, Luis Bustos o Lorenzo Montatore, autor del cartell d’aquesta edició. També hi trobarem autors internacionals de primer nivell com la dibuixant francesa Anne Simon, el belga Brecht Evens, Olivier Schrauwen i l’artista argentina María Luque. La Marlene Krause i Pablo Ríos, entre altres, impartiran tallers per adults amb inscripció prèvia.

Els assistents més menuts del festival no es poden perdre el MINI GRAF. Un espai, en col·laboració amb la biblioteca, on s'hi celebraran activitats dirigides al públic infantil a càrrec de la Laura Bernis, la Nadia Hafid i la Noemí Jiménez.

Com a les passades edicions, la Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra, conjuntament amb la MicroTBOteca, oferirà un espai de lectura on es podrà consultar una selecció del nostre fons especialitzat.

La biblioteca  tornarà a celebrar una sessió oberta del Club de Lectura de Còmic. Una trobada especial on l'artista Albert Monteys (¡Universo!, el El Show de Albert Monteys) conversarà sobre la seva obra amb el conductor del club Ivan Pintor. La cita serà dissabte, 9 de març a les 16:30 h.

A més, el GRAF ha col·laborat amb la biblioteca per poder acollir l’exposició “Hijas de Alice Guy. Reimaginando una historia del cineque podeu visitar, a la sala d'exposicions de la biblioteca,  fins el 17 de març. Una mostra produïda i cedida per ALCINE, comissariada per Pedro Toro. L’exposició ens proposa que imaginem com hauria estat la història del cinema si les figures de Guy i les seves coetànies haguessin tingut la rellevància merescuda en una indústria on homes i dones ocupessin un lloc d’igualtat. Com haurien estat els grans clàssics?. La visita guiada, a càrrec del comissari, serà el dijous, 7 de març, a les 19 h. L’acompanyaran algunes de les autores que participen a l’exposició!

Més informació: GRAF

Recinte Fabra i Coats (Sant Adrià, 20)

Entrada: 1€

Us esperem en #GRAFBCN2019 !

06/03/2019 10:38h