Sant Jordi i els castells

Sant Jordi arriba, com un cavaller... Així comença la tradicional cançó infantil que, petits i grans, van cantant a la vora d'aquesta Diada tan nostrada. I per no perdre els costums i poder desconnectar una mica de la rutina i l'ambient de sempre, què millor que viure una experiència una mica diferent. En aquest especial et proposem que cerquis al valent cavaller Sant Jordi, i a tots els personatges de la llegenda, entre alguns dels castells que tenim aquí a la vora. És més, t'encoratgem a què passis una nit en el mateix castell per viure un conte de fades i dormir com un rei. Roses, dracs, cavallers, princeses i llibres t'esperen per tot arreu. A veure si els trobes!

A les biblioteques trobaràs:

Castell de Cardona
"El Bages a peu: 16 rutes per valls i muntanyes"
La residència dels Cardona, la nissaga catalana més important de la corona catalano-aragonesa després de la Casa Reial, és ara un Parador Nacional que s'aixeca sobre un promontori a Cardona, des d'on es tenen fabuloses vistes a tota la vall del riu Cardoner.

Castell de Montesquiu
"Espais Naturals d'Osona: 16 excursions"
No tan luxós com el de Cardona però amb el mateix encant, ens ofereix la possibilitat de dormir en un alberg i gaudir de la pau del Montseny. Entre descans i descans, el castell convida a fer altres activitats on destaquen sobretot les visites guiades i poder conèixer l'entorn a l'escola de natura. A més a més, cada estiu s'hi organitzen activitats artístiques i culturals.

Castell de Castellterçol
"En BTT pel Moianès"
La construcció, declarada d'interès històric i cultural, combina l'espai públic amb el privat, on viuen els seus propietaris. La torre medieval i els seus voltants estan oberts a tothom i acullen cada estiu activitats culturals

Castell de Riudabella
"Conca de Barberà: una comarca arrelada a la terra"
Continuem viatjant per l'Edat Mitjana fins arribar a Vimbodí, a la Conca de Barberà. Durant l'estada podem tastar els productes del seu hort privat i també els vins i caves de les seves vinyes. I és que el castell, molt proper a Poblet, havia estat antigament una granja d'aquest important monestir i la casa de repòs dels monjos de més edat.

Castell de Sant Mori
"Montañas del Alt Empordà: paisajes dalinianos"
Qui vulgui passar uns dies a l'Alt Empordà, pot llogar aquest castell del segle XV, on podrà gaudir de les platges de la Costa Brava i de les vistes al Pirineu. Amb 10 habitacions per llogar, si es necessita més espai, també es poden fer servir les antigues cotxeres del castell, les quals també es poden llogar de manera independent al castell.

El Castell de la Ciutat
"Alt Urgell: una comarca que es reinventa en harmonia amb la seva tradició"

Castell d'Empordà
"Parc natural del Montgrí, les illes Medes i el baix Ter"
A La Bisbal trobem aquest fastuós castell de l'any 1301. La que en el seu dia fou la càmera principal del recinte, és avui la suite Pere Margarit, company de Cristòfor Colom i antic propietari de la fortalesa. La resta d'estances les trobem a la torre, des d'on es pot contemplar els Pirineus i, alhora, el Mediterrani.

Selecció de webs:

També et pot interessar:

Vés al prestatge:

A les biblioteques trobaràs:

Real fuerte de la Concepción
"Un corto viaje a Salamanca"
A prop de Portugal, a l'Aldea del Obispo, trobem aquesta construcció, del segle XVII, ordenada per Felip IV per intentar recuperar la corona portuguesa. Destruït al cap de poc per les tropes portugueses, fou aixecat de nou per ordre de Felip V. Actualment és l'única fortalesa en forma d'estrella reconvertida en hotel de tota Europa.

Castillo del Buen Amor
"Sierras de Francia y Béjar"
A la mateixa província que l'anterior, hi trobem aquest edifici renaixentista construït sobre una fortalesa militar. Alonso Ulloa de Fonseca, bisbe d'Àvila, hi va viure amb la seva amant, Teresa de las Cuevas. És un allotjament especialment pensat per parelles. És espectacular la suite "Feudal", a la "Torre del Homenaje" que disposa d'una escala de pedra que duu cap a les torrasses.

Castillo de Arteaga
"Rincones singulares de Bizcaia"
Aquest castell el trobem al cor de la reserva d'Urdaibai, a Biscaia. Diuen els llibres d'història que existia en aquest lloc, cap allà al segle XV, una torre que l'emperador Napoleó III i la seva dona, Eugenia de Montijo, van voler recuperar al 1856 per agrair el nomenament del seu fill com a biscaí d'origen. I ho van fer a "lo grande" construint un palau neomedieval, amb una gran torrassa, inspirat en l'arquitectura gòtica francesa.

Castillo El Collado
"La Rioja"
Anem cap a Laguardia, la capital de la Rioja Alabesa. L'edifici que allotja aquest hotel, fou construït a principis del segle XX amb les pedres originals d'una caserna del XII. Una capella amb un retaule del segle XVII dóna la benvinguda als hostes abans que aquests es dirigeixin a les seves habitacions. Unes estances amb noms que recorden els personatges i les llegendes de Samaniego.

Castillo de Santa Catalina
"Málaga y Costa de Sol: mapa de carreteras"
Marxem cap al sud, cap a Màlaga per establir-nos en una construcció del 1624 que servia per defensar la ciutat dels possibles atacs enemics. Al seu costat es va aixecar, a principis del segle XX, un palau que domina tota la badia.

Parador de Jaén
"Jaén, Úbeda y Baeza"
A l'altra banda del turó de Santa Catalina, hi trobem el Parador de Jaén, una fortalesa àrab del segle XIII amb un mar d'oliveres als seus peus que es veuen des de les diferents habitacions. Molt lluminós, permet l'entrada de la llum del sol des dels seus esplèndids arcs creuats, a 20 metres d'alçada del menjador principal. Gaspatxos i pipirranas, li donen el toc andalús a l'hotel.

Selecció de webs:

També et pot interessar: