Copèrnic de turisme

Nicolau Copèrnic, astrònom polonès que va formular la cosmologia heliocèntrica, amb el sol com a nucli del cosmos i que alhora, és considerat pare de l’astronomia moderna. Enguany celebrem 550 anys del seu naixement i és per això que des del Prestatge Virtual de Turisme us convidem a fer un recorregut per la seva vida.

“Com si estigués assegut en un gran tron reial, el Sol governa la família de planetes que giren al seu voltant”

Copèrnic va néixer a Toruń, al nord de Polònia, al 1473. Estudià a la Universitat de Cracòvia sota el mestratge del matemàtic Wojciech Breudzewsli i, posteriorment, viatjà per Italià on s’inscriví a la Universitat de Bolonya per estudiar dret, medicina, grec i filosofia. A més a més, va aprofitar per treballar com a assistent de l’astrònom Domenico da Novara, primer contacte real amb la ciència que el convertiria en un personatge etern. Els viatges entre aquests dos països foren constants al llarg de la vida de Nicolau.

A les biblioteques trobaràs:

Polonia / colaboraciones principales: Jonathan Bousfield, Malgorzata Omilanowska, Jerzy S. Majewski
Polonia / autor y director de la colección: Philippe Gloaguen
Polonia / por Miguel Cuesta
Italia / Angela Corrias [i 9 més]
Italia : inspírate, planifica, descubre, explora / colaboradores principales: Ros Belford [i 5 més]
Italia norte / autor y director de la colección: Philippe Gloaguen
Italia sur : no incluye Sicilia / autor y director de la colección: Philippe Gloaguen
En ruta por Italia : 40 rutas por carretera / edición escrita y documentada por Duncan Garwood y Paula

Vés al prestatge:

“Al bell mig, hi ha el sol. Qui posaria aquest llum en un lloc millor, si des d’aquí ho il·lumina tot?”

El cel, l’espai i el sol, grans companys de viatge de Copèrnic a qui van tenir ben embadalit. Et proposem una petita selecció de fotografia astronòmica per acostar-te als astres, veure’ls de ben a prop i endevinar què va fascinar al nostre protagonista al llarg dels anys.

Vés al prestatge:

“Per saber que sabem el que sabem i que no sabem el que no sabem, hem de tenir un cert coneixement”

No volíem deixar passar l’oportunitat de fer un recorregut a través d’alguns dels autors més rellevants de la literatura polonesa. Una selecció de materials que pots trobar a la Xarxa de Biblioteques Municipals.

A les biblioteques trobaràs:

Inestimable / Zygmunt Miloszewski
La Mitad de la verdad / Zygmunt Miłoszewski