Els nostres fills: els beneficis d'aprendre idiomes

iStock © OcusFocus

Segons un informe elaborat per l'Estudi Europeu de Competència Lingüística, el 63% dels nens espanyols no entenen l'anglès en finalitzar l'Educació Secundària. I és una llàstima perquè dominar dos o més idiomes té una infinitat de beneficis.

1. Exercita la memòria i l'atenció. Durant els primers anys de vida, el cervell està en constant formació. El repte que suposa aprendre un nou idioma estimularà més nombre de connexions neuronals.

2. Augmenta la capacitat per a resoldre problemes. S'ha demostrat que els nens que parlen més d'un idioma tenen major facilitat per resoldre problemes matemàtics.

3. Estimula la capacitat de concentració. Són, a més, nens més capaços de focalitzar la seva atenció en allò que estan fent (llegir, estudiar, etc.) sense distreure's pels estímuls exteriors.

4. Afavoreix el pensament reflexiu. Pensar en un altre idioma els ajuda a valorar les qüestions vitals amb major objectivitat i prendre decisions menys depenents de les emocions.

Les biblioteques són espais d'autoaprenentatge permanent. A la Xarxa de Biblioteques Municipals disposes d'una gran oferta de recursos per ajudar els teus fills a aprendre o perfeccionar diverses llengües (diccionaris, contes, còmics, cançons, pel·lícules, etc.) Pregunta a la teva biblioteca!

Cerca per PARAULA CLAU al Catàleg Aladí:

A les biblioteques trobaràs:

"Consigue que tu hijo sea bilingüe" / Bárbara Zurer Pearson

DISPONIBLE VISTA PRÈVIA

"Crecer con dos idiomas: una guía práctica del bilingüismo" / Una Cunningham-Andersson y Staffan Andersson

DISPONIBLE VISTA PRÈVIA

"Mis primeras palabras en 4 idiomas: inglés, italiano, francés, español" / Catia Lattanzi, Maria De Filippo, Elena Ercole

"Aprende rápidamente idiomas: consejos y ejercicios para entender, leer y hablar" / Roberto Tresoldi

Selecció de webs:

Vés al prestatge de Salut ►