Els còmics, un fons en constant creixement que obre les portes a nous lectors

El còmic és un gènere narratiu que utilitza una successió de vinyetes amb il·lustracions i text per tal d'explicar una història i per segon any consecutiu aquest gènere superarà el milió de préstecs a la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona. El 2022 es va arribar al milió de préstecs i aquest 2023 es confirma la tendència i cada mes es presten cent mil còmics a les biblioteques de la província de Barcelona.

Des de gener a octubre de 2023 s’han fet 1.016.873 préstecs de còmic a 127.704 usuaris diferents. El còmic representa el 13% del total del préstec i exactament la meitat del que representen les novel·les, 26% del préstec. El préstec del còmic es concentra en dues franges d’edat dels usuaris: infants de menys de 12 anys (1 de cada tres préstecs) i persones d’entre 30 i 50 anys (1 de cada 3 préstecs).

Més informació:

11/12/2023