17è Premi Helena Jubany

Conjuntament, l’Associació Cultural Helena Jubany i Lorente, la Direcció de Cultura de l’Ajuntament de Mataró, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i el diari ARA convoquen el premi amb la finalitat de mantenir viu el record de l’Helena Jubany, enamorada del món dels llibres i decidida a encomanar el seu gust per la lectura i la creació literària tant en el vessant escrit com en el de la transmissió oral.

La Direcció de Cultura de l’Ajuntament de Mataró promou, per novena vegada, la convocatòria del Premi a través d’un conveni en el qual aporta un 35% del cost del projecte d’edició de l’obra premiada.

L’Ajuntament de Mataró consolida la seva participació en el premi fomentant-ne la difusió i l’impuls a aquesta iniciativa cultural que ja compta amb una llarga trajectòria. La implicació s’hi veu reflectida amb la integració d’una professional de la Xarxa de Biblioteques de la ciutat en el jurat del premi, amb la recollida dels originals que s’hi presentin, que es farà a qualsevol de les tres biblioteques municipals, i amb el suport econòmic que el fa possible. L'Ajuntament també hi col·labora amb la cessió dels espais de les biblioteques per a la realització de l'acte de lliurament del premi i la presentació de l'obra guanyadora.

Característiques de les obres

Podran optar al premi, tots els treballs consistents en narracions curtes o reculls de contes inèdits, originals i escrits en llengua catalana que tinguin, en conjunt, una extensió d’entre 10 i 20 fulls. Els originals es presentaran en cinc còpies, mecanografiats en fulls DIN A4 escrits per una sola cara, a doble espai. Les obres presentades han d’anar adreçades a un públic que tingui de 12 a 99 anys. El termini d’admissió dels treballs finalitzarà el dia 1 d’octubre de 2024. Els treballs hauran de ser tramesos a qualsevol de les tres biblioteques públiques de Mataró: Biblioteca Antoni Comas, Biblioteca Pompeu Fabra i Biblioteca Popular.

Podran optar al premi totes les obres consistents en una o més narracions curtes o en un recull de contes inèdits, originals, escrits en llengua catalana i que no hagin estat premiats en altres concursos. L’autoria pot ser individual o col·lectiva i cada participant podrà presentar una sola obra.

El jurat estarà format per Elvira Carrió, inspectora d’Educació, Esteve Guardiola, narrador oral i llibreter de Buc de Llibres, Carme F. Villabol, guanyadora del 16è Premi Helena Jubany, Núria Ribas, directora de la biblioteca Frederic Alfonso i Orfila de Sentmenat, M. Àngela Serra, bibliotecària, en representació de les biblioteques públiques de Mataró, Roser Trilla, professora que ha estat de llengua i literatura de l’IB A. Satorras i Joan Jubany, que actuarà de secretari amb veu però sense vot. A l’hora d’emetre el veredicte, el jurat tindrà en compte la qualitat literària de les obres presentades i el fet que tinguin característiques tals que les facin adequades per a ser transmeses oralment sense que calguin adaptacions posteriors.

El lliurament del premi es farà el dia 2 de desembre de 2024 al lloc i hora que es faran públics properament.

02/03/2024