DIA MUNDIAL DE LA POESIA

Dia Mundial de la Poesia. Flors d'ametller

Autor: Aida Moral Rosich

El 21 de març és el Dia Mundial de la Poesia, que enguany té com a protagonista el poeta Vicent Andrés Estellés, del que es commemora el centenari del seu naixement.

Durant l’any des de la Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú s’organitzen tota una sèrie d’activitats i iniciatives amb la voluntat de promoure la lectura i el gust per aquest gènere literari.

Al mes de març s'ha organitzat aquestes:

ESPECTACLE: Connexions poètiques. Dijous 14 de març a les 18.30h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell. A càrrec de Lluís Fortuny, músic. Lluís Fortuny de la Companyia Elèctrica Dharma, presenta un viatge poètic, musical i visual. Recital on les músiques del món es fusionen amb els poemes de Maria Mercè Marçal, Joan Salvat Papasseit, Josep Fortuny o Joana Raspall amb instruments en directe i una taula de Dj.

DES DEL BALCÓ: Flamarades sortiran. Dijous 21 de març a les 18h, a la biblioteca Joan Oliva i Milà. Presentació a càrrec de Matilde Martínez, editora de Godall edicions. Recital a càrrec de les poetes Teresa Costa-Gramunt, Isabel Ortega, Cèlia Sànchez-Mústich i Mireia Vidal-Conte. I amb la participació de Zebrass School. La façana de la biblioteca Joan Oliva serà l’escenari per commemorar el Dia de la Poesia on les autores recitaran els seus poemes del llibre Flamarades sortiran: antologia de poesia catalana feminista de Godall Edicions.

A banda d’aquestes activitats, les biblioteques municipals també faran els seus tradicionals aparadors, amb una selecció de llibres i de les darreres publicacions sobre la matèria, disponibles per ser prestades.