LLEGIM EL RIU

"Llegim el riu" és un projecte de ciència ciutadana en l'entorn dels rius Besòs, la Tordera i els seus afluents, que suma sessions teòriques i mostrejos a camp, per tal d'afavorir el coneixement i observar l'ecosistema fluvial del Besòs en el seu pas per Santa Coloma de Gramenet. Aquest projecte transversal compta amb la participació de la ciutadania, el Servei de Biblioteques i el Servei de Medi Ambient de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.

Es desenvolupa mitjançant diferents sessions teòriques a la Biblioteca Can Peixauet i pràctiques al Besòs, on es realitzen activitats d'observació i estudi del riu amb l'objectiu final de permetre a la ciutadania fer recomanacions de polítiques públiques per gestionar i conservar el patrimoni fluvial.

Vols participar en un projecte per recollir dades i contribuir a la millora del riu Besòs?
Ens formarem en la recollida de dades científiques, sortirem a recollir mostres al riu, per després col·laborar activament proposant mesures per la protecció del nostre espai fluvial.

CALENDARI

• Visita al refugi de biodiversitat i primera sortida de camp al riu – diumenge 14 d’abril, a les 08:45 h
  • Primera sessió de co-creació a la biblioteca – dimarts 6 de juny, a les 18:30 h
  • Segona sortida de camp al riu – diumenge 20 d’octubre, a les 10 h
  • Segona sessió de co-creació a la biblioteca – dimarts 12 de novembre, a les 18:30 h

Sortida de camp diumenge 14 d'abril de 2024

Activitat destinada a majors de 16 anys.

Cal inscripció prèvia

Apunta't AQUÍ