Ficció en joc a la Biblioteca Font i Daniel

Amb l’objectiu de crear propostes de dinamització de la cultura del videojoc, la Biblioteca Font i Daniel, forma part del grup de treball Ficció en Joc, sota la direcció de  l’investigador en literatura i ficció digital infantil i juvenil, Lucas Ramada.

Aquestes dinàmiques o Clubs de (vídeo) joc són un exercici de reflexió col·lectiva per crear un nou coneixement compartit entorn de la literatura digital infantil i juvenil.

Reflexionarem sobre el paper dels videojocs en l’actualitat. Donarem a conèixer videojocs independents o poc coneguts, que plantegen reflexions i diferents maneres de jugar i aprofundirem en la seva dimensió cultural. Amb l’objectiu de fomentar la cultura del joc i el debat sobre el paper dels videojocs a la societat actual.

Els participants juguen i dialoguen amb les obres proposades, experimentant amb títols sovint allunyats del circuit més comercial i que es presten a múltiples lectures i interpretacions.

Tant si ets un apassionat dels videojocs i no et conformes amb els títols més comercials, com si mai t’hi has endinsat; Ficció en Joc és per a tu! Només has de deixar-te endur cap a nous i sorprenents mons, d’una forma lúdica i divertida.

T'animes? Ficció en Joc és  gratuït (amb aforament limitat).

#FiccióEnJoc

A la Biblioteca Font i Daniel ens endinsarem en l'Itinerari de jocs d’Octavi Navarro. A partir de 14 anys.

• Sessió del divendres 26 d’abril de 18.30 a 20h

Midnight Scenes I: The Highway.

Primer lliurament de la sèrie de microaventures gràfiques dissenyades per l’artista del pixel art barceloní Octavi Navarro.

Una història inquietant i ambigua que comença amb una carretera tallada al mig de la nit, un nen desaparegut i una protagonista desorientada enmig de l’Amèrica del Nord rural. Un breu exercici interactiu, hereu tant del cinema de terror com dels clàssics jocs “point and click” dels anys noranta, que, malgrat la seva càrrega nostàlgica, sap projectar-se al present amb una vigència total. Perquè, a qui no li agrada de tant en tant posar-se davant d’una pantalla per apagar els llums i sentir un pessigolleig d’inquietud?

• Sessió del divendres 3 de maig de 18.30 a 20h

Midnight Scenes II: The Goodbye Note.

En aquest lliurament de les seves escenes de mitjanit, Navarro decideix homenatjar el cinema de terror de ciència-ficció. Un objecte desconegut, un laboratori amenaçant i tot un seguit de comportaments sospitosos que porten Richard, protagonista d’aquesta breu aventura, a acomiadar-se de la seva dona de manera sobtada i a pujar a un avió cap a Washington. Però, què passa exactament? Què és l’Elysian i per què el científic està tan preocupat per ell?

• Sessió del divendres 10 de maig de 18.30 a 20h

The Librarian

Alguna cosa estranya està passant a la biblioteca, o almenys això és el que diu l’òliba que acaba de colar-se per la finestra i ens ha despertat al mig de la nit. No hi ha altra, doncs. Toca posar-se el vestit de bibliotecària i endinsar-se en aquest edifici ple de misteris i sorpreses per comprovar què és el que està passant. The Librarian és una micro-aventura ambiental que combina amb molta habilitat fantasia i quotidianitat en el seu exercici narratiu. Però, per damunt de tot, l’obra d’Octavi Navarro sembla voler ser una bonica metàfora del poder de suggestió de la ficció i de la importància que les biblioteques i les seves treballadores tenen com a guardianes seves. No serem nosaltres qui diguem el contrari.

12/03/2024