“Entre línies, llegint la desinformació”

La Biblioteca Elisenda ha esta una de les 25 biblioteques de la XBM seleccionada per participar al projecte “Entre línies, llegint la desinformació“, amb l’objectiu de treballar el foment de l’esperit crític i lluitar contra la desinformació.

Aquesta iniciativa està impulsada per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de l’Associació Learn to Check. Les biblioteques de Montcada fa temps que treballem en aquesta línia: tenim una mostra permanent on expliquem què signifiquen termes com bots o deepfakes, entre altres. També posem a l’abast una relació de llibres sobre desinformació que la ciutadania pot trobar a la xarxa de biblioteques i, periòdicament, exposem una mostra on analitzem diferents notícies que han aparegut als mitjans: són reals, falses, mitges veritats o no es poden verificar?

Aquestes mostres es poden consultar presencialment a les dues biblioteques del municipi, amb una visió de xarxa, i en línia.

13/07/2022