La biblioteca Josep Soler Vidal impulsa un nou centre d’informació sobre l’emergència climàtica

Coincidint amb la recent publicació del nou informe de l’IPCC (Grup Intergovernamental d’Experts sobre el Canvi Climàtic) de l’ONU, la biblioteca Josep Soler Vidal ha posat en marxa un nou centre d’interès que porta per nom Emergència climàtica.

Ubicat a la primera planta, el fons inicial agrupa prop d’un centenar de publicacions monogràfiques que aborden les causes i les conseqüències del canvi climàtic des de diferents perspectives, com per exemple la social, la legislativa, l’econòmica, l’educacional, l’ecològica o l’energètica. Aquesta col·lecció s’anirà ampliant i actualitzant amb noves adquisicions.

L’emergència climàtica és el repte global més important que la humanitat ha d’encarar. Per aquest motiu, i com a biblioteca pública, la Josep Soler Vidal ha vist la necessitat de posar a disposició de la ciutadania informació fiable i de qualitat que contribueixi a la reflexió sobre l’emergència climàtica i que faciliti l’adopció de mesures individuals i col·lectives de mitigació i adaptació al canvi.

Aquest nou fons especial se suma a les col·leccions específiques ja existents a la biblioteca sobre Feminismes,  Diversitat afectiva, sexual i de gènere (DASG), Drets humans, cooperació i cultura de la pau i Cinema social, i culmina un procés iniciat per la biblioteca l’any 2018 amb l’objectiu de satisfer les noves demandes d’informació que ha generat  la realitat social d’aquests darrers anys.

Clica aquí per accedir al fons

28/03/2023