Parlem de biblioteques a la Biennal de pensament

El passat dimarts 13 d’octubre la cap de l’Oficina de Programació i Avaluació de la Gerència de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, Ester Omella, va participar al debat “Com millorar la meva ciutat des d'un laboratori ciutadà” organitzat en el marc de la nova edició de la Biennal de Pensament - Ciutat Oberta.

El debat moderat pel coordinador general del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (PEMB), Oriol Estela i Barnet, es va centrar en el paper que juguen els laboratoris ciutadans en la societat d’avui, en general, i especialment en un moment de crisi com l’actual. En el debat,  juntament amb Ester Omella, hi van participar Javier González, director de la Fundació pel Foment de la Societat del Coneixement. Citilab-Cornellà, Sergi Frias, responsable de Coboi Lab- Laboratori d'Innovació Social i Irene Lapuente, fundadora de La Mandarina de Newton.

En la seva intervenció, Ester Omella va destacar l’estreta connexió dels laboratoris ciutadans i el rol que tenim les biblioteques i concretament el programa BiblioLab, com a exemple de model que posa el focus en les persones i la participació activa amb les seves comunitats. En el cas de la Xarxa de Biblioteques Municipals, el model es vertebra en 238 equipaments culturals de proximitat que contribueixen tant a la vertebració de polítiques culturals en un territori com a l’assoliment d’objectius d’altres polítiques públiques d’àmbits tan diversos com l’educació, la salut, el desenvolupament econòmic o a la vida social dels individus i de les comunitats.

La Biennal de Pensament - Ciutat Oberta que enguany s’ha celebrat també al Citilab de Cornellà de Llobregat és un esdeveniment internacional amb experts de tots els camps que ofereixen reflexions, diagnòstics i, sobretot, propostes de sortida dels dilemes que afronta la ciutat.

Més informació sobre el contingut del debat:

27/10/2020