Les Reserves de la Biosfera

Ossos bruns a Cabárceno, Cantàbria.

Autor: Javier Fernández Sánchez

Un viatge pel món a través de 61 imatges impactants de gran format, captades pels millors fotògrafs del món, que ens mostren paisatges reconeguts com a reserva de la biosfera.

Per commemorar el 50è aniversari del programa Persona i Biosfera de la Unesco (MAB), la Fundació Axa i l'editorial Lunwerg presenten una exposició fotogràfica a l'aire lliure que ens apropa a la cultura responsable en el medi ambient a través de les reserves de la biosfera, territoris en els que s'harmonitzen la conservació de la diversitat biològica i cultural amb el desenvolupament econòmic i social a través de la relació de les persones amb la naturalesa.

L’exposició, comissariada pel naturalista Joaquín Araújo, és un viatge pel planeta a través de seixanta-una imatges impactants de gran format, captades pels millors fotògrafs mundials, que ens mostren alguns dels paisatges, de la flora i la fauna més recognoscibles de diferents reserves de la biosfera, tant d'Espanya com de la resta del món.

La mostra vol celebrar aquest moment històric, tot reivindicant la importància de les reserves de la biosfera com a territoris pioners i experimentals en la recerca de solucions sostenibles als reptes mediambientals del nostre temps. Actualment, la Red mundial de Reserves de la Biosfera està integrada por 669 reserves en 120 països. A Catalunya, tenim la Reserva de la Biosfera del Montseny (declarada el 1978 i, per tant, amb més de quaranta anys de vigència) i la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre.

Quan? 15/11/2021 - 31/12/2021

On? Port Olímpic. Moll de Mestral (Barcelona)

Activitat gratuïta!

Més notícies a bibliotecavirtual.diba.cat/espais-naturals