S'estrena El Llop a TV3, un acostament diferent a Terra Baixa

Aquest dimecres 19 de gener TV3 estrena "El llop", un nou programa en què el públic viurà el procés de posar en marxa l'obra teatral "Terra baixa" d'Àngel Guimerà, des de zero.

El programa dirigit i conduït per Àngel Llàcer, presentarà un encreuament entre un concurs, un "reality" i un format de divulgació cultural. No és habitual que el teatre formi part de la graella televisiva, així que aquesta nova estrena permetrà posar en relleu la importància del teatre amateur a Catalunya, i reivindicar el paper i l'obra d'Àngel Guimerà, un dels dramaturgs més cabdals en la història del teatre català.

"El llop" constarà de vuit capítols on es veurà el desenvolupament del procés teatral. En el capítol 1 i 2 el públic veurà el càsting per seleccionar 33 actors i actrius per quatre ciutats de Catalunya: Cervera, Valls, Manresa i Olot. Els capítols 3 i 4 es podrà veure la convivència dels actors al Laboratori Teatral, fins a conèixer la companyia final d'11 actors i actrius. Els següents capítols 5, 6 i 7 la companyia ja completa, viurà vuit setmanes d'assajos i el compte enrere per a l'estrena de l'espectacle. I finalment, el darrer capítol 8 es veurà l'estrena de l'obra.

L'equip directiu i jurat del programa estarà compost per professionals de reconegut prestigi i trajectòria com el mateix Àngel Llàcer (director), la Clara Queraltó (lingüista) i l'Enric Cambray (ajudant de direcció).

18/01/2022