Adrià Gual, l'escenògraf de la modernitat

Amb motiu del 125è aniversari de la fundació el 10/10/1898 del Teatre Íntim, dues biblioteques de la Xarxa acolliran l’exposició "Adrià Gual, l'escenògraf de la modernitat". La mosta, centrada en l'obra escenogràfica, vol difondre l’esperit de renovació i de modernitat de qui va ser el fundador de l’Institut del Teatre l'any 1913, Adrià Gual (1872-1943).

Adrià Gual fou un dels autor dramàtic més importants del nostre país i de la història del teatre català. A més de dramaturg, va ser escenògraf, director d'escena, cineasta, pintor, poeta, pedagog i teòric, però també el principal impulsor de l'Escola Catalana d'Art Dramàtic, la primera pedra de l'actual Institut del Teatre.

Gràcies als fons documentals del Museu de les Arts Escèniques de l’Institut del Teatre, dipositari del Fons Adrià Gual, la mostra permet testimoniar la qualitat de les seves aportacions i conèixer com Gual va transformar el teatre i l’escenografia catalana a principis del segle XX en el context del Modernisme.

Exposició produïda per: Centre de Documentació-Museu de les Arts Escèniques (MAE) de l'Institut del Teatre.

On i quan veure l'exposició?

• Del 02/10 al 30/10/2023

Biblioteca Central de Santa Coloma de Gramenet