Guies de lectura

Et facilitem una selecció de guies de lectura elaborades per les biblioteques per a públic adult i també per a públic infantil relacionades amb la pobresa i els àmbits temàtics que la generen.

Remena i tria.

Torna al prestatge  ►

GUIES DE LECTURA

Les arrels de la pobresa: tenim dret a no ser pobres

Selecció de materials per conèixer les desigualtats socials i econòmiques que existeixen tant al Nord com al Sud del món através de diverses temàtiques.

Cinema social

El cinema social és un vehicle, potser el millor, per fomentar valors, actituds i models de vida, i fins i tot, per motivar comportaments.

Moviments socials i globalització

Un moviment social és una agrupació de gent o entitats amb una idea o idees de tipus social, a implantar en la societat, en els agents socials i civils, en els poders públics, etc., generalmet amb voluntat de canvi.

Didàctica dels Drets Humans

La consciència que hi ha uns drets inherents a tota persona que estan per sobre de les fronteres i que tots els poders públics han de vetllar i fer complir, s'ha estès enormement. Malauradament, però, la violació dels drets humans segueix sent una realitat tant inadmissible com reiterada.

Còmic i reflexió social

Selecció bibliogràfica d'humorisme gràfic per a adults feta en motiu de la 2a Setmana de la Il·lustració, dedicada al còmic i la reflexió social.

Univers verd i energètic

Què són les energies sostenibles? És cert que el Sol, el vent i l'aigua poden generar electricitat? Com ho fan? Aquí trobareu les respostes.

L'energia que s'esgota: situació actual, plantejament d'alternatives i mesures d'actuació

L'explotació del medi natural per satisfer les nostres necessitats, especialment les energètiques, està produint un esgotament dels recursos del planeta. Amb aquesta guia volem donar a conèixer llibres que parlen de la situació actual, d'altres que plantegen alternatives, i finalment els que expliquen com podem actuar nosaltres per posar fre, a aquesta situació.

L'aigua un recurs escàs. Selecció d'obres sobre els recursos hidràulics i principals problemes derivats de l'ús de l'aigua

Amb aquesta guia, posem al vostre abast una selecció d'obres sobre els recursos hidràulics, els principals problemes derivats d'un ús inadequat i excessiu, i les possibles mesures a prendre per a fer-hi front.

La terra a les nostres mans

llibres que ens poden ajudar a posar el nostre granet de sorra per a la conservació del nostre entorn: el canvi climàtic, el problema de l'aigua, què podem fer per salvar el nostre planeta... són alguns dels aspectes que treballa la guia.

Sostenibilitat energètica

Sostenibilitat, eficiència energètica, energies renovables, Clean Tech..., són conceptes que darrerament estan, a tots nivells, en boca dels diferents mercats internacionals. I no pas per casualitat naveguen aquests conceptes a les nostres ments, sinó com a conseqüència de la nostra gestió dels recursos del planeta: esgotem els recursos i destruïim l'equilibri natural.

Guia de contes per a la igualtat entre nenes i nens

Proposta de títols que reivindiquen la igualtat, trenquen amb els rols tradicionals, situen la dona en el paper que li correspon, i incideixen amb l'acceptació de les diferències i la integració de sexes..

La pau: lectures per a nens i nenes

Guia bibliogràfica sobre la pau adreçada al públic infantil.

Parlem de l'egoïsme

Mama, en Joan m'ha fet fora de la cuineta! Jo ho tenia primer! Això és meu! No t'he deixo! Compartir no és fàcil però és un valor important per a la salut de les relacions socials que tot humà manté amb els que l'envolten.

Igualtat de gènere

Petit recull bibliogràfic de lectures no sexistes per a joves i infants.

Expliquem la vida amb un conte: Contes no sexistes

Els llibres infantils, ja siguin contes o llibres en imatges, són el primer apropament a la lectura i constitueixen un material pedagògic i de suport privilegiat en els processos d'identificació i aprenentatge dels rols sexuals i de les relacions socials entre sexes.

Escoles d'altres móns

L'exposició Escoles d'altres móns de Kim Manresa, ens ofereix la oportunitat de viatjar pel nostre petit planeta visitant les diferents escoles que hi ha pel món. Parla de valors, de solidaritat, de la nostra escola, els nostres mestres, com eduquem o com es relaciona la importància d'una bona alimentació amb un correcte desenvolupament intel·lectual.

També et pot interessar:

Torna al prestatge  ►