Producció i consum responsable d'aliments

Producció sostenible i ecològica, consum responsable, sobirania alimentària, horts urbans... Segur que alguna vegada n'has sentit a parlar. T'oferim una selecció de recursos.

Torna al prestatge  ►

RECURSOS WEB

Agència Catalana de Seguretat Alimentària

Responsable del desenvolupament de les polítiques de seguretat dels aliments a Catalunya.

Agencia Española de Consumo, Seguridad Alimentaria y Nutrición

La Agencia Española de Seguridad Alimentaria y Nutrición (AESAN) es un Organismo Autónomo adscrito al Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad que se creó en 2001 con la misión de garantizar el más alto grado de seguridad alimentaria, como aspecto fundamental de la salud pública y promover la salud de los ciudadanos así como que éstos tengan confianza plena en los alimentos que consumen y dispongan de información adecuada para tener capacidad de elección.

Fundació - Banc dels aliments

El Banc dels Aliments és una fundació benèfica privada, independent i sense ànim de lucre, que té com a objectiu lluitar contra la fam, evitar que els aliments consumibles però no comercialitzables siguin destruïts i, finalment, fer-los arribar a les persones més necessitades del nostre entorn més immediat.

Centro de Estudios Rurales y de Agricultura Internacional (CERAI)

Sobirania alimentària, producció sostenible, consum responsable, agroecològica. Portal web de CERAI, organització que advoca per un desenvolupament més sostenible de l'agricultura.

Ecologia urbana

Directori dels horts urbans a Barcelona amb fitxa explicativa de cadascun. Elaborat per l'Ajuntament de Barcelona.

Consell Català de la Producció Agrària Ecològica (CCPAE)

Certificació d'aliments ecològics, normativa, formació, consultes, etc. El CCPAE s'encarrega d'auditar i certificar els productes agroalimentaris ecològics de Catalunya. Tutelat pel Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya.

Asociación Vida Sana

Biocultura, horts ecològics, notícies, formació, activitats, consum responsable, etc. L'Associació Vida Sana és una entitat sense ànim de lucre que es dedica a promoure l'agricultura biològica i l'alimentació sana com a base per a una societat més justa i respectuosa amb el medi ambient.

Agricultura y Alimentación. Amigosdelatierra.org

Polítiques agràries, transgènics, agrocombustibles, consum responsable. Espai dedicat a l'agricultura i a l'alimentació responsables de l'associació ecologista Amigos de la Tierra.

Centre d'activitat regional per a la producció neta. (CPRAC)

Consum i producció sostenibles, contaminació, estudis, manuals, vídeos. El Centre d'Activitat Regional per la Producció Més Neta (CAR/PN) és un centre de cooperació internacional amb els països mediterranis en matèria de desenvolupament i innovació del sector productiu i la societat civil a partir de models de consum i producció més sostenibles.

GRAIN

Biodiversitat, control alimentari, transgènics, sobirania alimentària. Notícies d'actualitat sobre aquests temes de l'organització internacional GRAIN que treballa donant suport a camperols i agricultors a petita escala.

Greenpeace

Greenpeace és una organització ecologista i pacifista internacional que usa l’acció directa per atreure l’atenció pública cap als problemes globals del medi ambient (canvi climàtic, protecció de la biodiversitat, contaminació i abús dels oceans, la terra, l’aire i l’aigua dolça) i impulsar les solucions necessàries.

Sociedad Española de Agricultura Ecológica (SEAE)

Formació, agenda, notícies d'actualitat. La SEAE aposta per un desenvolupament sostenible de producció agrària.

Justicia alimentaria global

Promouen un model de desenvolupament rural just a favor de la Soberania Alimentaria, i generar en la societat una consciència solidària com a principi cap a la transformación social.

Consum i producció sostenible d'aliments

Producció sostenible, agricultura ecològica, consum responsable. Espai de la Divisió d'infraestructura Rural i Agroindústries de la FAO (Organització de les Nacions Unides per l'Alimentació i agricultura).

Denominacions d'Origen i Indicacions Geogràfiques Protegides

Cercador de productes i denominacions d'origen del territori espanyol. Elaborat pel Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi ambient.

Indicacions Geogràfiques Protegides (IGP)

La indicació Geogràfica Protegida (IGP) és el nom que identifica un producte originari d’un lloc determinat, una regió o un país, que posseix una qualitat determinada, una reputació o una altra característica que pugui essencialment ser atribuïda al seu origen geogràfic.

Aliments d’origen. Federació Catalana DOP i IGP

És una entitat sense ànim de lucre, que agrupa la majoria dels Consell Reguladors DOP-IGP de Catalunya. Representen productes que han obtingut la màxima certificació de qualitat que concedeix la UE a un aliment.

Associació L’ERA

A l’Era es treballa en la divulgació de pràctiques i tècniques de producció ecològica, energies renovables, bioconstrucció i autosuficiència en general, a partir de la publicació i distribució de materials, propostes de formació i xerrades.

Espigoladors

La Fundació Espigoladors és una organització sense ànim de lucre que lluita contra les pèrdues i el malbaratament alimentari a la vegada que empodera persones en risc d’exclusió social d’una manera transformadora, participativa, inclusiva i sostenible.

Eixarcolant

El Col·lectiu Eixarcolant promou un model de producció, distribució i consum d’aliments i de desenvolupament socioeconòmic més sostenible, ètic i just, emprant com a eina la recuperació de les espècies silvestres comestibles i les varietats agrícoles tradicionals.

ENLLAÇOS AL CATÀLEG

Torna al prestatge  ►