Comerç just

És una alternativa de comerç promoguda per organitzacions pacifistes i ecologistes, per l'ONU i per moviments socials i polítics que promouen la relació comercial voluntària i justa entre productors i consumidors.

Torna al prestatge  ►

RECURSOS WEB

Xarxa de Consum Solidari

Cooperació per al desenvolupament, tallers, productes, botiga virtual. La Xarxa de Consum Solidari és una associació que treballa en l'àmbit del comerç just i el consum responsable.

FairTrade Espanya

Actualitat comerç just, directori d'establiments. Fairtrade és la certificació dels productes de Comerç Just creada pel compromís d'organitzacions de Comerç Just de tot el món.

IDEAS. Comercio justo

Recursos audiovisuals, productes, productors, comerç just, botiga. IDEAS (Iniciatives d'Economia Alternativa i Solidària) és una Organització de Comerç Just amb l'objectiu de construir un món més just i sostenible. Desenvolupa el Comerç Just amb organitzacions del Sud (Àsia, Amèrica Llatina i Àfrica) a través de programes de cooperació, assistència tècnica, importació, distribució i venda de productes artesanals i alimentaris.

Ciudad por el comercio justo

Actualitat comerç just, ciutats pel comerç just, educació i universitats. Projecte de l'organització IDEAS amb el suport del Ministeri d'Assumptes Exteriors i Cooperació.

Noticias positivas

Desenvolupament sostenible, economia solidària, ecologia, comerç just, botiga en línia. Revista d'actualitat sobre aquests temes de l'associació Noticias Positivas.

Intermón Oxfam

Una de les principals activitats de l'ONG Intermón Oxfam és el comerç just, amb l'objectiu de canviar les formes de produir, comercialitzar i consumir. Les seves botigues físiques i online ofereixen diversos productes.

Alternativa 3

Botiga en línia de productes de comerç just. És una societat cooperativa d'importació, elaboració i distribució de productes ecològics de comerç just. Entre els objectius de la seva ONG es troba sensibilitzar a la població catalana sobre el comerç just i solidari.

COPADE. Comercio para el desarrollo

Comerç just, cooperació al desenvolupament, economia sostenible, botiga comerç just. COPADE té l'objectiu principal de desenvolupar accions relacionades amb el comerç just, el comerç i consum responsables i el respecte al medi ambient, com a mitjans eficaços per aconseguir un desenvolupament sostenible.

Comercio justo. Economía solidaria

Comerç just, alternativa ètica, medi ambient, desenvolupament sostenible, activitats i actualitat. Monogràfic sobre el comerç just del portal d'economia solidària.

Ponle cara al comercio justo

Decàleg del comerç just, productes i grups productors. Portal de l'ONG SETEM que té com principals objectius: sensibilitzar la societat, pressionar els governs i les empreses i treballar amb les ONG del Sud.

Diccionario de acción humanitaria y cooperación al desarrollo

Diccionari en línia elaborat per l'Institut d'Estudis sobre Desenvolupament i Cooperació Internacional de la Universitat del País Basc. Trobem termes com desenvolupament sostenible, comerç just, economia moral, microcrèdits...

Biblioteca digital comerç just

Secció dedicada al Comerç Just en la biblioteca digital de l'Institut d'Estudis sobre Desenvolupament i Cooperació Internacional de la Universitat del País Basc.

Informe sobre comerç just a Catalunya 2019

Informe impulsat des de LaCoordi - Coordinadora Comerç Just i Finances Ètiques, dins del projecte “Consolidant el moviment del comerç just i les finances ètiques des d’una perspectiva Nord/Sud a Catalunya” 2018-2020, amb el suport de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona, que analitza les entitats de comerç just, que integren les dimensions i principis del comerç just i que, per tant, es consideren com a part de les economies transformadores.

Quadern de Comerç Just i gènere. Abril 2019

Informe elaborat per l’Organització Mundial del Comerç Just en el marc del projecte «Trade Fair, Live Fair», finançat per la Unió Europea on s'expliquen els models d’activitat comercial que apoderen les dones: perspectives i inspiració de les organitzacions de comerç just.

ENLLAÇOS AL CATÀLEG

Torna al prestatge  ►