Teatre Arnau

L'actual Teatre Arnau va obrir portes a finals del segle XIX a un pavelló de fusta amb bar i billars. El negoci va anar bé i el propietari va decidir encarregar un teatre a l'arquitecte  Andreu Audet i Puig i el 28 d'octubre de 1903 va obrir portes amb espectacles de petit format i concerts populars. L'any 1915 va canviar de nom per  Teatro Folies Bergère i a partir de 1930 es va dedicar a la projecció de cinema amb el nom de Cine Arnau. Els anys 80 va tornar als seus orígens d'espectacles "music-hall" i l'any 1994 va tancar temporalment per problemes econòmics i definitivament l'any 2004.  Des de llavors l'edifici ha estat objecte d'incertesa, des de l'ocupació  per part del Col·lectiu Espai Alliberat per  a la Cultura o la compra  per l'Esglèsia Cristiana Xinesa. Finalment l'Ajuntament de Barcelona el va adquirir.

Des de 2005 fins ara ha passat per diferents etapes des de l'enderrocament, ocupat fins a l'actualitat on ha estat com a prioritat a l'agenda política de l'Institut de Cultura de Barcelona  on s'ha decidit no enderrocar-ho totalment, salvar el més significatiu i posar en marxa un procés participatiu per crear un espai d'arts escèniques arrelat al barri i que preservi la memòria història del Paral·lel.

Al Teatre Arnau han actuat  Mary Focela, Raquel Meller, Bella Dorita, Enric Borràs, Josep Santpere o  la Maña, entre d'altres.  Ha estat un referent per l'arts escèniques de Barcelona i sobretot a la darrera etapa un símbol pels teatres del Paral·lel.

11/11/2016 12:58h