Descobreixen al Perú la granota de la Bella Dorment (i té alguna cosa a veure amb el conte)

Els descobriments de noves espècies en el regne animal no acaben i la prova la tenim al Perú. Després de dos anys d'investigació els biòlegs Alessandro Catenazzi, de la Universitat d'Illinois, i Germán Chávez, del Centre d'Ornitologia i Biodiversitat (Corbidi) de Perú.

La curiositat que presenta aquesta granota és el nom que li ha donat, doncs recorda aquella que apareix en un conte clàssic infantil: Granota de pluja de la Bella Dorment (Pristimantis puclhridormientes). El lloc on l'han trobat hi té molt a veure, doncs està a una zona muntanyosa del Parc Nacional Tingo Maria (Perú) i el seu perfil recorda a una dona ajaguda en un llit. Precisament aquesta zona concreta del Parc sembla que es coneix com La Gola, doncs precisament correspondria al coll de la Bella Dorment.

Algunes de les característiques d'aquests amfibis, dels quals només han pogut investigar mascles perquè no han trobat cap femella, és el seu color entre groc i marró, a més d'un vermell intens a les potes. La seva mida és petita, se sap que el mascle pot arribar a mesurar 21,9 mil·límetres. Destacar també que com presenta una peculiaritat: dels ous que pon la femella a troncs, arbres o pedres sorgeixen granotes petites, enlloc dels capgrossos que seria el normal.

Podeu trobar l'article sencer en aquest enllaç: https://zenodo.org/record/60016/files/ZK_article_8507.pdf

Font: La Vanguardia

02/09/2016 09:00h