Nou director del Teatre Romea

Carles Canut ha estat anomenat director artístic del Teatre Romea. Actor amb una dilatada experiència en les arts escèniques, des dels anys seixanta sent encara estudiant de dret, va començar als tallers teatrals universitaris i al llarg de la seva trajectòria ha representat unes set mil funcions, més de cent produccions rebent diversos guardons, entre ells l’any 2016, la Creu de Sant Jordi.

La nova temporada del Romea l'ha programada basant-se en dos criteris contemporaneïtat i reflexió: treballar temes d’actualitat i alhora convidant a la reflexió. Algunes de les obres que es programaran seran "Ahora todo es noche", de la companyia andalusa Zaranda; "Cal·lígula" dirigida per en Mario Gas, coproducció amb el Festival de Mérida i Grec de Barcelona i altres encàrrecs dirigits per Oriol Broggi i Jordi Casanovas.

L'activitat del director és frenètica ja que compaginarà la nova responsabilitat amb la direcció de la Fundació Romea per a les Arts Escèniques, que exerceix des de fa més de deu anys.  El proper mes de juliol també participarà al muntatge de "Il Trovatore" al Gran Teatre del Liceu interpretant el personatge del pintor aragonès Francisco de Goya.

Canut relleva en el càrrec a Borja Sitjà que actualment dirigeix el Théâtrhe de L’Archipel de Perpinyà. Julio Manrique i Calixto Bieito també han estat directors artístics del teatre.

El Teatre Romea neix com un teatre privat l’any 1863, l’any 1981 es va convertir en el Centre Dramàtic de la Generalitat de Catalunya, fent funcions de Teatre Nacional fins que es va inaugurar el Teatre Nacional de Catalunya. L’any 1999 comença una nova etapa sota la gestió del Grup Focus i en Calixto Bieito com director artístic, convertint-se en una dels teatres més innovadors del país, per lo que ha rebut diversos premis i distincions, tan a nivell autonòmic, com nacionals. Actualment també compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i Diputació de Barcelona.

29/04/2017 10:39h