S'inicien les obres d'una nova ruta per l'entorn del riu Tordera

Fa uns mesos naixia el projecte Tourdera impulsat pels municipis de la conca de la Tordera i la riera d’Arbúcies (Blanes, Fogars de Montclús, Hostalric, Breda, Fogars de la Selva, Massanes, Montseny, Gualba, Riells i Viabrea, Palafolls, Sant Esteve de Palautordera, Sant Celoni, Sant Feliu de Buixalleu, Santa Maria de Palautordera, Tordera, Vallgorguina, Arbúcies i Malgrat de Mar). Els objectius del projecte són els d’adequar una ruta per al senderisme i el cicloturisme al voltant del riu Tordera i de la riera d’Arbúcies i dinamitzar els diversos recursos naturals, culturals i immaterials vinculats a aquest entorn. La situació de la conca de la Tordera és privilegiada, ja que connecta la Costa Brava amb el Parcs Natural del Montseny i, al llarg del recorregut, la bellesa del paisatge i del patrimoni es fan evidents.

Actualment, només hi ha actiu el primer tram de la ruta que recorre el camí que porta des del naixement del riu, a Sant Marçal, fins al poble del  Montseny.  El projecte final s’allargarà 66 km entre Sant Marçal i el municipi de Tordera, amb la possibilitat de seguir fins a Palafolls, Malgrat de Mar o Blanes; a més, la ruta es complementa amb un itinerari de 30 km que remunta la riera d’Arbúcies.

La setmana passada van iniciar-se les obres per millorar diversos indrets del camí paral·lel a la Tordera al seu pas per Sant Celoni. L’actuació preveu sanejar el ferm, l’arranjament de diversos guals per garantir la seguretat dels usuaris i l’embelliment de l’entorn. Alhora, la Diputació de Barcelona subvencionarà la senyalització de tot l’itinerari i la connexió del tram entre Sant Celoni i Santa Maria de Palautordera.

Font: Projecte Tourdera i Ajuntament de Sant Celoni

Més informació: