Fes les teves preguntes a Kirmen Uribe

Autor: Ricky Dávila

Què vols saber d’un dels màxims renovadors del panorama literari actual en llengua basca? De l’1 al 31 de març pots fer arribar les teves preguntes a Kirmen Uribe a través de l’espai de les Entrevistes virtuals.

L’autor basc va publicar, el 2001, el llibre de poemes “Mentrestant dona’m la mà”, Premi de la Crítica en Èuscar i traduït a l’anglès als Estats Units, un llibre que va significar una «revolució tranquil·la». La seva primera novel·la, “Bilbao-New York-Bilbao” (2008), va merèixer el Premi Nacional de Narrativa 2009, el Premi de la Crítica d’Euskadi i el Premi dels Llibreters d’Euskadi, i es va convertir en tot un esdeveniment editorial global. Es va traduir a quinze llengües i va ser escollit un dels quinze millors llibres de l’any per la cadena de llibreries Foyles del Regne Unit. El 2013 va publicar “El que mou el món”, la primera novel·la escrita en èuscar traduïda al xinès.

Els seus textos s’han publicat a The New Yorker, El País o Berria. “L’hora despertar-nos junts” és la seva última novel·la.

L’autor va ser el 28 de febrer al Teatre Auditori del Mercat Vell de Ripollet en una trobada amb els seus lectors en el marc del Club del llibre, el cicle de converses amb escriptors que té lloc a la Xarxa de Biblioteques Municipals per iniciativa de la Diputació de Barcelona en col·laboració amb diverses editorials.

05/03/2018 11:15h