Trobada dels clubs de lectura Llegir el teatre

El dissabte 25 de maig va tenir lloc la primera de les dues trobades dels clubs de lectura Llegir el Teatre previstes enguany al Teatre nacional de Catalunya.  Ja som més de 100 els clubs Llegir el Teatre a Catalunya, així que els integrants dels clubs vam omplir el teatre en la celebració de la trobada anual de clubs. El dia 1 de juny es farà la segona trobada amb la resta de clubs.

Enguany, l’obra que tanca la programació dels clubs El Gran Teatro del Mundo, de Pedro Calderón de la Barca, dirigida per Xavier Albertí, director de l’obra i director artístic del Teatre Nacional de Catalunya.

Els clubs de lectura Llegir el Teatre van néixer a iniciativa del Servei de Biblioteques  de la Generalitat de Catalunya i el Teatre Nacional de Catalunya (TNC), amb la col·laboració d’Arola Editors, amb l’objectiu de fomentar la lectura de textos teatrals, impulsar l’edició de textos teatrals, fer espectadors de teatre de qualitat i incrementar i diversificar els fons de teatre a les biblioteques públiques.

Aquesta ha estat la sisena edició de 'Llegir el teatre' amb 8 obres de la programació d'aquesta temporada del TNC. Al llarg de 5 temporades, 100 biblioteques públiques d’arreu de Catalunya, han participat en aquest gran club de clubs de lectura de teatre.

Com en les darreres trobades, enguany també vam trobar la càlida rebuda de Xavier Albertí que ens va oferir una xerrada sobre la importància de "El Gran Teatro del Mundo" dins de la literatura dramàtica espanyola i a la història d’Espanya, i ens va dedicar unes paraules emotives sobre el què significa l’existència dels clubs per crear nous lectors de teatre, editar teatre en català i l’impuls que representen en l’assistència al teatre a Catalunya.

Tots els participants vam rebre l’obsequi d’una edició especial de "Les tres germanes" d’Anton Txékhov, traduïda al català per Joan Oliver i, abans d’entrar a veure l’obra, vam celebrar la trobada amb una copa de cava i uns bombons.

Per acabar, hem de dir que "El Gran Teatro del Mundo" no ens va defraudar.  Xavier Albertí, que dirigeix l’obra en col·laboració amb la Compañia Nacional de Teatro Clàssico, converteix un Acte Sacramental, -una peça teatral religiosa del segle XVI-, en un espectacle dels nostres dies respectant el text original però amb una posada en escena del segle XXI, dinàmica i divertida.

29/05/2019 11:12h