Exposició: “El meu nom és Calotriton i només visc al Montseny!”

Exposició itinerant que es pot visitar a l’Edifici del Rellotge de l’Escola Industrial fins al 17 de febrer d’enguany.

La Diputació de Barcelona, dins del projecte Life Tritó Montseny, pretén presentar amb aquesta exposició, de manera molt divulgativa i entenedora, els valors i les necessitats del tritó del Montseny per a la seva conservació i supervivència.

El tritó del Montseny (Calotriton arnoldi) és un organisme únic i natural del Montseny. Actualment es considera un dels amfibis més amenaçats d'Europa, ja que n’hi ha escasses poblacions i l’hàbitat que ocupa és molt limitat. A més, és molt vulnerable als efectes del canvi climàtic i a l’impacte de l’activitat humana. La Unió Internacional per la Conservació de la Natura (IUCN) l'ha catalogat com "en perill crític".

Amb aquesta exposició i altres iniciatives, el projecte Life Tritó Montseny vol promoure la conservació d’aquesta espècie i el seu hàbitat de ribera. La majoria d’accions es duen a terme al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny i en tres centres de cria (el Centre de Fauna de Torreferrussa, el Zoo de Barcelona i el Centre de Fauna del Pont de Suert). Aquest projecte està coordinat per la Diputació de Barcelona, amb la participació de la Generalitat de Catalunya, el Zoo de Barcelona i Forestal Catalana.

Lloc: Escola Industrial. Edifici del Rellotge

Comte d'Urgell, 187    Barcelona