Leonard Bernstein: 100 anys

El 25 d’agost de 1918 naixia el gran compositor, pianista, director d’orquesta nord-americà Leonard Bernstein.

Va destacar com a director d’orquesta de la Filarmònica de Nova York i la seva tasca educativa va ser notable.

Va composar tres simfonies, dues òperes, cinc musicals i moltes altres peces. La més coneguda d’elles va ser West Side Story.

El llibret West Side Story va ser escrit per Arthur Laurents i la lletra d’Stephen Sondheim. Es va estrenar l’any 1957 al teatre Winter Garden de Nova York.

El musical trasllada al Nova York de l’època el clàssic Romeu i Julieta de William Shakespeare.

La seva versió cinematográfica dirigida per Jerome Robbins i Robert Wis va obtenir 10 Òscars.

Bernstein va saber portar la música clàssica al gran públic, convinant elements de música popular en aquesta.

Mes informació:

Leonard Bernstein at 100