Activitats

L'Aventura de conèixer - La Claqueta: Presentació del llibre "Tótem sin tabú", de Carles Benpar

Carlos Benpar (Barcelona,1948) productor, guionista i director de cinema català, ens presenta el seu llibre "Tótem sin tabú" un íntim inventari de la seva vida i trajectòria fílmica, originat a causa de la mort de la seva mare. Un llibre sobre la infància i la mare, el cinema i el sexamor, el passat sempre present, i la mort, a prop.

Carles Benpar va néixer El Clot a Barcelona. Els seus inicis al cinema passen pel Cine Club Montseny (1965-1971). Com actor es va formar a Psico-Actores Estudio (1965-1967) de Gerard Calabia.Ha dirigit pel·lícules a partir d'històries pròpies com Capità Escalaborns o Escapada final (Scapegoat), adaptacions de novel·les com la policíaca De mica en mica s'omple la pica, i altres llargmetratges de diferents gèneres com El jovencito Drácula, o La venjança del proscrit, documentals i curtmetratges com O. W. Kenosha.

Ha guanyat els Premis Barcelona de Cinema (2006) i Goya de l'Acadèmia del Cinema Espanyol a la Millor Pel·lícula Documental per Cineastes contra magnats (2006) i per Cineastes en acció (2007).

Com a escriptor, ha publicat dos llibres entorn dels cineastes Nicholas Ray i Francesc Rovira Beleta.

Dia: Dilluns, 15 d'abril

Hora: 18:30 h