33a Setmana del Llibre en Català

La biblioteca Armand Cardona Torrandell hi participarà juntament amb la seva escriptora #Decapçalera Mercè Foradada

La Setmana de Llibre en Català se celebra a l'esplanada de la Catedral de Barcelona entre el 4 i el 13 de setembre i és una mostra que permet reconèixer la tasca de les editorials que editen en català, de les llibreries actives i de les revistes, donant visibilitat al llibre i a les publicacions periòdiques en català. També compta amb la col·laboració de les biblioteques públiques i entitats culturals que dinamitzen i faciliten l'accés a la cultura i posa, molt especialment, l'accent en facilitar l'accés als fons editorials, alhora que és un espai per presentar les darreres novetats i oferir eines de foment i recomanació lectora.

La Setmana va començar fa trenta-dos anys a l'estació de Sants com a expositor de l'encara incipient mercat del llibre en català. A mig camí entre la reivindicació cultural i la necessitat d'ampliar el mercat, l'Associació d'Editors en Llengua Catalana, organitzadora de la proposta, ha mantingut aquesta fita des de llavors.

Dóna l'oportunitat de recuperar antics fons editorials i descobrir editorials i llibreries, a més ofereix un extens programa d'activitats amb tertúlies, lectures en veu alta, espectacles, cites amb entitats... En síntesi, la Ciutat de la Lectura segueix esdevenint el gran aparador de la lectura en Català.

Enguany el Premi Trajectòria ha estat atorgat als periodistes Lluís Bonada i Rosa M. Piñol "representants d'una generació de professionals apassionats, compromesos amb la informació de qualitat, difusió i visibilitat de l'àmbit de la literatura catalana, sense perdre el sentit crític."

El dimarts 8 de setembre serà el dia en el que les biblioteques tindran tot el protagonisme. Es trobaran més de 50 biblioteques de tota Catalunya per celebrar l'Any de les biblioteques, per recordar el centenari de la primera biblioteca pública que es va construir a Catalunya i protagonitzaran l'agenda d'activitats del dia entre les que destaca la presentació del llibre digital #Decapçalera: relats dels autors de Capçalera de l'any 2014.

Igualment serà el dia per comprar llibres a La Setmana gràcies a la col·laboració del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, del Servei de Biblioteques de La Diputació de Barcelona i de les empreses amigues de la Setmana.

La biblioteca Armand Cardona Torrandell hi participarà juntament amb la seva escriptora #Decapçalera, Mercè Foradada.

18/09/2015 16:55h