Les biblioteques municipals col·laboren amb la Marató de TV3

Enguany La Marató es dedica a les malalties infeccioses. La Xarxa de Biblioteques Municipals col·labora amb la campanya ‘Llibres x 1€’

Un any més, les biblioteques se sumen a la campanya de difusió i sensibilització social sobre les malalties infeccioses que precedirà els programes de La Marató a TV3 i Catalunya Ràdio el diumenge 17 de desembre, en la seva 26a edició.

A partir de dimecres 15 de novembre, i fins al 20 de desembre, la Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú col·laborarà amb l'acció "Llibres x 1€: col·labora amb la Marató".
Durant aquests dies, els usuaris de les biblioteques Joan Oliva i Armand Cardona trobaran un espai amb llibres procedents de donatius, baixes o altres que els usuaris es podran emportar amb una aportació d'1€ que faran en una guardiola habilitada. Les biblioteques municipals impulsen aquesta iniciativa amb la voluntat de col·laborar amb els projectes d'investigació triats per aquesta edició.

Les malalties infeccioses són la causa d'1 de cada 3 morts al món, i són un problema important de salut pública. Estan causades per microorganismes patògens (bacteris, virus, fongs i protozous) que entren al cos i es multipliquen fins que produeixen la malaltia. Tothom tindrà unes quantes infeccions al llarg de la seva vida. La majoria són lleus, però algunes són molt greus i poden portar a la mort de manera ràpida.

De cara al futur, la recerca encara té molts reptes importants: s'han de trobar noves eines de diagnòstic ràpid que permetin fer un tractament immediat, s'han de descobrir nous antibiòtics capaços de combatre els bacteris resistents, s'han d'aconseguir noves vacunes... i d'aquí ve la importància d'aquesta campanya.

16/11/2017 09:42h