Novetats

• Tots els homes del rei

Gallego García, Laura

Barcelona : Montena, març del 2024

Una història d'amor  que segueix amb l'univers de Totes les fades del regne. La Felícia ha aconseguit un final feliç en tornar a casa de la mà del seu príncep desencantat. Ha hagut de pagar, però, un preu molt alt per això: renunciar al suport de la seva fada protectora. Més tard, quan descobreix que els seus pares, els reis de Vestur, han fet executar la fada, s'haurà de plantejar si la seva vida és realment el conte de fades que semblava. Així, quan la reina Crisantem declara la guerra a Vestur en represàlia pel crim, la Felícia decideix anar a buscar l'única persona que pot evitar el desastre. L'acompanyen en aquest camí un grup de personatges de diferents orígens que, per diverses raons, també tenen comptes pendents amb les fades protectores. I també tindrà l'ajut d'un antic cofre de fusta que conté un secret extraordinari. N'hi haurà prou per salvar el seu regne de la còlera de les fades?

• Joan Salvat-Papasseit: petits poemes

Molist, Pep

[Vilanova i la Geltrú] : El Cep i la Nansa Edicions, desembre de 2023

Poemari il·lustrat del poeta Joan Salvat-Papasseit, que commemora el centenari de la seva mort. Aquest llibre és una invitació a recórrer breument la vida del poeta Joan Salvat-Papasseit (1894-1924), a través dels seus poemes més emblemàtics i amb les il·lustracions de Christian Inaraja. Pep Molist ens escriu els passatges de la seva vida i en selecciona els poemes. Dona’m la mà que anirem per la riba ben a la vora del mar bategant, tindrem la mida de totes les coses només en dir-nos que ens seguim amant.

• Els Tres terribles invents d'en Walter Swizwit

Brooks, Ben

Barcelona : Blackie Books, febrer de 2024

Un vell carro de fusta s’acosta a Aiguapluig, el petit poble de treballadors on viuen en Victor i la seva fidel tortuga, l’Osvald. Al carro hi va en Walter Swizwit, venedor ambulant i presumptuós inventor de tres artefactes, segons ell, revolucionaris. Però a Aiguapluig ningú té temps per a invents: les terres s’han de llaurar, la fruita s’ha de collir, els carrers s’han d’escombrar. En Swizwit, ferit d’orgull, se’n va del poble, però promet revenja. L’endemà una maledicció ha assolat el poble, i tots els seus habitants es lleven terriblement malalts. Tots menys en Victor. Serà capaç de parar els peus a en Walter Swizwit i salvar casa seva?

10/07/2024
  • Què vol dir enfadar-se?

Tellegen, Toon

Barcelona : Blackie Books, març de 2024

Deu contes fabulosos i encantadors. Aquí trobareu animals enfadats, animals tristos, animals melancòlics, animals feliços i animals ofesos. Com la història de la serp que sempre estava enfadada. Es despertava enfadada i se n’anava a dormir enfadada. Els animals ja la coneixien i no els feia por. En realitat n’estaven molt, del seu enuig, que no era mai igual, i no se’n sabrien avenir que de sobte ja no estigués enfadada.

• Te'n recordes?

Smith, Sydney

Barcelona : Libros del Zorro Rojo, març de 2024

Entre el somni i la vigília, una mare i el seu fill comparteixen els seus records preferits. La dolçor de les baies que van recollir en un pícnic amb el pare, aquella caiguda amb bicicleta sobre un piló de fenc, l’olor del llum d’oli de l’avi durant la tempesta. Ara només hi són mare i fill, i l’escenari dels records queda molt lluny. Passat i futur es desdibuixen per deixar pas al moment més preuat: el present. Aquest pot convertir-se en la millor evocació quan l’oblit s’entrellaça amb l’esperança del que queda per viure.

Valida't a 3cat i gaudeix d'aquest conte

*Recomanat  per la Xarxa de Biblioteques Municipals

12/07/2024
  • Una Bruixa a l'escola

Bloch, Serge

Madrid : Komikids, [2023]

Zuk, la bruixeta  amb una gran personalitat i és tot cor. Oferir un refugi als animals o protegir el planeta són algunes de les bones accions a l'abast de la seva vareta màgica. Però per desgràcia, no se sap amb detall les fórmules… Resultat: situacions estrambòtiques i disbarats a dojo.

12/06/2024
  • Yoga en familia :

Lageat, Alice

Barcelona (España) : Zenith, enero de 2024

El ioga és una disciplina mil·lenària, un estil de vida, que ensenya a cuidar-nos de manera integral. És la unió de ment, cos i ànima que permet ser conscient del cos, enfortir el cos,  la ment  i l’esperit amb la pràctica de les asanes  i la respiració. Les postures de ioga són els exercicis físics que fan que el nostre cos es mantingui fort, flexible i en equilibri.

Aquest llibre t’ofereix quinze seqüencies de ioga per compartir amb família i aconseguir els beneficis que ens pot aportar: digestió, concentració, relaxació i alhora augmentar el vincle amb els nostres fills i filles.

15/05/2024
  • Història revisada de les dones

Radziwi??, Katarzyna

Barcelona : Ediciones Ekaré, 2023

Un recorregut il·lustrat per la història de la humanitat, des de la prehistòria fins al segle XXI, que incorpora la perspectiva de les dones en diferents cultures i èpoques. No sols aventureres o rebels que van fer història, sinó també relats de vides quotidianes de dones que… no figuren en la majoria d’enciclopèdies!

• Alabama moon

Key, Watt

Barcelona : Animallibres, gener, 2024

En Moon té deu anys i viu amb el seu pare al bosc, lluny de la civilització. Els dos són autosuficients i viuen del que els dona la natura. Quan el pare mor per culpa d’un accident, en Moon decideix viatjar a Alaska a la recerca de gent que viu com ell. Però per arribar-hi, s’enfrontarà a una societat que no l’accepta tal com és.

• La Leyenda de Sally Jones

Wegelius, Jakob

Cangas do Morrazo : Sushi books, Enero de 2024

Aquesta és una història de crims no resolts a terres llunyanes, a ciutats amagades darrere la boira. És una història d’astutes maldats a jungles caloroses i d’una lleial amistat en oceans plens de tempestes.  Una història sobre l’enyorança, l’esperança i cruels traïcions.