Novetats

La Generación like : guía práctica para madres y padres en la era multipantalla

López Menacho, Javier

Madrid : Catarata, [2021]

Fills enganxats al mòbil i pares que no saben com afrontar el que no entenen. Una guia que explica com és possible aconseguir una sana convivència amb la tecnologia.

Mares i pares obren la porta de l'habitació de llurs fills, i aquí els veuen, en la nit avançada, sols, davant d'una finestra d'infinites possibilitats. A l'altre costat, una legió d'enginyers de programari i experts en màrqueting treballen per mantenir-los enganxats a la pantalla.

L'ús responsable del mòbil sembla una lluita desigual: no n’hi ha prou amb la força de voluntat  quan hem de batre amb algoritmes i tecnologia d'última generació. Encara que la tasca sigui àrdua, abordar una sana convivència amb la tecnologia mòbil és essencial per aconseguir un òptim desenvolupament emocional en els joves.

Les estadístiques són eloqüents: els nens tenen mòbils cada vegada més aviat i els fan servir moltes hores al dia. No obstant això, no hi ha una fórmula matemàtica per assegurar un ús raonable de les tecnologies. La cultura de l'acord, la coordinació entre famílies i centres educatius, l'exemple de pares i mares, i una legislació que sàpiga adaptar-se a la realitat digital seran fonamentals per afrontar un dels reptes educatius més complexos de segle XXI.

*Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

17/06/2021