Les biblioteques segueixen actives amb la plataforma de préstecs de continguts digitals, llibres electrònics, àudiollibres, cinema o musica

EBiblio posa a disposició del préstec en línia un fons de 100.000 documents des de la web i una apliació per a dispositius mòbils

Les biblioteques de Vilanova i la Geltrú segueixen oferint servei tot i la impossibilitat d'accedir a les sales de lectura, estudi i al préstec presencial dels seus fons. Aquest entrebanc circumstancial no les ha aturat sinó que ha fet visible el seu servei de préstec de continguts digitalitzats. La plataforma Ebiblio té en catàleg més de 100.000 documents accessibles al préstec,  amb continguts digitals que van des de llibres electrònics de ficció i no ficció i per a tots tipus de públics fins a àudio-llibres, pel·lícules i música. Tots disponibles i accessibles en forma de préstec amb el carnet de  les biblioteques. També es disposa d'una aplicació per a dispositius mòbils descarregable des de Google Play i l'App Store

En el cas de no disposar del carnet la Xarxa de Bibliotques municipals des de la pagina web de la Diputacio de Barcelona s'ha habiitat un formulari per a l'obtenció d'un número de carnet provisional que dona accés a la plataforma Ebiblio. El carnet és vàlid per a totes les bibiotques públiques de Catalunya.

Hi ha diverses modalitats de préstec i el servei permet accedir als documents des de diferents dispositius, ordinadors, tauletes, lectors de llibres electrònics o telèfons intel·ligents. Els arxius es poden llegir en línia o descarregar-los durant el període de préstec que és de 3 setmanes, passades les quals l'arxiu s'elimina. El servei també permet fer la reserva de títols o altres continguts en el cas que no hi hagi disponibilitat en el moment de demanar-ho.

Des de les biblioteques municipals s'estan fent campanyes de difusió de la plataforma amb l'edició de material promocional audiovisual del qual ja han  publicat dos lliuraments i que s'adrecen especificament a escoles i alumnes. El primer explica la plataforma i el seu funcionament i el segon per aprendre com fer cerques avançades i el funcionament dels préstecs i reserves. Els trobareu al canal de YouTube de la xarxa de biblioteques municipals.

Vídeo 1

Vídeo 2

Pel que fa al projecte que van iniciar tot coincidint amb la diada de Sant Jordi per a la generació de continguts per enriquir la Viquipèdia amb 1.600 noves entrades sobre autors i cultura local,,  des de les biblioteques locals han estat aportades set noves fitxes de continguts sobre els següents autors:

Josep Juncosa i Mestre (1775 - 1841, poeta)

Josep Maria de Freixas i Borràs (1811- 1859, narrador i periodista en llengua castellana)

Josep Pers i Ricart (1829 - 1855, autor dramàtic, novel·lista i poeta)

Leandre Creus i Corominas (1831- 1875, poeta, periodista i impressor)

Oriol Puig i Almirall (1913, autor de teatre i prosista)

Víctor Oliva (1884 - 1948, novel·lista)

Xavier Garcia i Pujades (1950, periodista i assagista)

S'ha aprofitat també per actualitzar amb noves dades imatges i informacions d'interès les entrades dels autors locals com les de Xavier Vernetta, Bienve Moya, Raquel Casas, Sebastià Serra, Josep Maria Ràfols, Mercè Foradada, Teresa Costa-Gramunt, Antoni Munné-Jordà, Maria Rosa Nogué i Oriol Pi de Cabanyes.

La Viquipèdia és un projecte col·laboratiu global que va començár en 2001 i que actualment manté la fundació Wikimedia, una entitat sense ànim de lucre. Compta amb gairebé 50 milions d'articles que han estat confeccionats gràcies a les aportacions col·lectives i compartides dels usuaris de tot el planeta i compta amb 640 mil entrades en català. Està considerada com l'obra de referència de major volum i popularitat a Internet.

04/06/2020