Les biblioteques municipals obren l'1 de juny amb cita concertada

En una primera fase només s'oferirà el servei de préstec i retorn i informació. A partir del 18 de juny es podrà accedir a les sales de lectura amb aforament i temps limitat, també amb cita concertada

A partir de dilluns 1 de juny les biblioteques municipals obren les portes a la ciutadania. Després de dos mesos i mig de desplegar l'enginy dels professionals d'aquests equipaments culturals per oferir recursos en línia per a totes les edats, la setmana que ve ja es podrà gaudir dels serveis de préstec, retorn i informació i referència.

Per fer-ne ús, caldrà concertar cita amb cada biblioteca a través del telèfon, correu electrònic o un formulari específic de la Diputació de Barcelona que s'habilitarà en breu. Així, per contactar amb la Biblioteca Joan Oliva es pot trucar (en horari d'obertura) al 93-893.20.39 o escriure a b.vilanovag.jo@diba.cat. I per a la Biblioteca Armand Cardona, cal trucar al 93-815.91.21 o escriure a b.vilanovag.act@diba.cat

A partir del 18 de juny ja es podrà ampliar el servei amb l'accés controlat a les sales, amb un màxim d'un terç de la capacitat total de la sala i durant un temps limitat.

Els horaris de les dues biblioteques durant el mes de juny seran de dilluns a divendres de 10 a 14 h i de 16 a 20 h, i dissabtes de 10 a 14 h.

Les biblioteques, un factor clau en la cultura i l'educació

El paper de les biblioteques públiques com a espai de foment de la lectura i del consum cultural és indiscutible a l'hora de promoure una ciutadania crítica.

Per pal·liar el tancament de les biblioteques, així com de la resta d'equipaments culturals, des de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú s'ha realitzat un important esforç per mantenir la ciutadania activa culturalment, amb múltiples propostes online, des d'hores del conte telemàtiques, fins a la promoció d'un carnet de préstec virtual per poder accedir a tots els continguts de l'Ebiblio, passant per la celebració del Dia Mundial de la Poesia i d'un Sant Jordi ben especial a través de les xarxes socials.

En tot aquest temps, s'ha detectat un augment molt clar de llicències i accessos a l'EBiblio. Durant el mes d'abril les dues biblioteques municipals van organitzar 38 activitats publicades o emeses en streaming a les xarxes, que van tenir aproximadament 50.000 visualitzacions (entre Facebook, Twitter i Youtube) i unes 8.000 interaccions.

04/06/2020