Les biblioteques municipals de Vilanova i la Geltrú aposten per la creativitat i incorporen dos nous projectes relacionats amb l'escriptura

Lluny de disminuir la seva oferta, a causa de les noves restriccions, les biblioteques vilanovines incrementen les seves propostes, i mantenen el cent per cert de la seva programació, que passa de presencial a telemàtica

Les biblioteques de Vilanova i la Geltrú continuen ampliant el seu catàleg de propostes i activitats, malgrat les noves restriccions derivades per la COVID19.

Així, abans de finals d'any es posaran en marca dos nous projectes. El primer d'ells s'anomena, "Viu un llibre". Està organitzat en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya i s'adreça a nois i noies d'entre 10 i 16 anys. La proposta pretén que els joves, a més de llegir, prenguin part la creació d'un llibre, mitjançant una plataforma digital i el guiatge d'un escriptor o escriptora de referència.

"Viu un llibre" utilitza una metodologia única i innovadora. Cada setmana es publica un capítol de cada llibre, un per cada nivell i per cada idioma (català, castellà i angles) Els participants disposen d'una setmana per llegir el capítol i interactuar amb els autors/es que estan escrivint el llibre i votar sobre la millor de les tres opcions que donen continuïtat a la història. Les seves opinions ajudaran a escriure els següents capítols fins a un total de cinc setmanes.

A partir d'aquesta setmana s'obriran les inscripcions, per tal de poder començar l'última setmana de novembre. Més informació i inscripcions: www.biblioteques.vilanova.cat

El segon dels projectes porta per títol "Escriure de cinema". Es tracta d'un projecte pilot de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb l'escola La casa de cine, que proposa noves experiències participatives mitjançant un taller d'escriptura per a joves i adults, durant les quals aprendran a escriure ressenyes sobre, en aquest cas, el cinema de ciència ficció.

L'activitat, conduïda pel crític i historiador cinematogràfic Antonio José Navarro, pretén oferir una perspectiva global tant de la història del cinema com de la metodologia d'aquest gènere literari, a fi que els participants puguin realitzar textos crítics al voltant de pel·lícules rellevants de diferents èpoques, estils i gèneres.

"Escriure de cinema" es realitzarà la primera quinzena de desembre a la Biblioteca Armand Cardona, durant un període 4 sessions. Serà presencial si la situació ho permet. Les inscripcions ja estan obertes i es pot fer en aquest formulari: https://forms.gle/siHuWvFBVGQMdFWE6

A banda d'aquests nous projectes, les biblioteques municipals mantenen el cent per cert de totes les activitats programades que, de moment, seran en format telemàtic, fins que la situació permeti tornar-les a fer presencials.

A més del préstec i retorn de llibres, ambdues biblioteques continuen amb la seva oferta pel que fa a formacions virtuals i suport audiovisual per alumnes de primària, activitats virtuals familiars, els tallers bibliolab, activitats de promoció lectora o el préstec interbibliotecari, entre molts d'altres.

També tenen a disposició de les escoles o d'usuaris a títol individual, de lots de llibres, revistes i material audiovisual, i préstec de dispositius per a l'accés de recursos digitals (tauletes).

18/11/2020