Les biblioteques de la ciutat despleguen el seu enginy per mantenir l'activitat

Sant Jordi, el concurs Puja al tren i el Premi Menjallibres es reformulen, la fira Conte va! s'ha hagut d'anul·lar, i s'ha posat en marxa un carnet d'usuari virtual

Després del canvi d'orientació en la celebració del Dia Mundial de la Poesia, les biblioteques municipals no s'aturen, i continuen desplegant iniciatives imaginatives a l'hora de realitzar les activitats programades per a aquesta primavera.

Davant la impossibilitat de celebrar actes que suposin una concentració de gent, la Fira ‘Conte va! Va de contes' de promoció de la literatura infantil i juvenil, que havia de tenir lloc el dissabte 9 de maig, ha estat anul·lada i s'emplaça a l'edició de l'any 2021. La Fira està organitzada per l'Associació pel Foment de la Literatura Infantil Judit Sendra García,  amb la col·laboració de l'Ajuntament. La regidora de Cultura, Adelaida Moya, ha lamentat aquesta opció: “ens sap greu que s'hagi hagut de suspendre, però agraïm la responsabilitat i la solidaritat que implica aquesta decisió que han pres i fem costat a l'Associació”. La regidora ha recordat que “l'objectiu és seguir promovent la lectura, especialment entre els més joves. Per això les biblioteques municipals aposten per mantenir iniciatives que s'estaven duent a terme conjuntament amb els centres escolars”.
Així, el Concurs ‘Puja al tren!',  una acció de promoció lectora adreçada als alumnes de 4t a 6è de primària, allarga fins al juny el termini de participació. Pel que fa al Premi Menjallibres 2019/2020 s'està treballant per fer una trobada virtual amb el darrer autor, Fernando Lalana, per comentar el llibre “Tú, sucia rata”. D'aquesta manera, l'alumnat participant podrà realitzar les votacions i el lliurament del Premi dins d'aquest curs escolar.
Tal i com ja es va explicar, enguany la celebració de la diada de Sant Jordi de les biblioteques de Vilanova i la Geltrú s'allargarà durant el mes d'abril a través de les xarxes socials de les biblioteques i de l'Ajuntament, amb l'objectiu de difondre algunes de les publicacions d'autors locals que seran les protagonistes de la diada de Sant Jordi d'enguany. Cada dia es publicarà una ressenya sobre cadascuna d'aquestes obres.
Les biblioteques, tot i el tancament dels equipaments, continuen actives a les xarxes: socials, promovent tot tipus de continguts culturals accessibles en línia i també organitzant activitats virtuals, com les hores del conte que dels dissabtes, alguna actuació musical relacionada amb els Vermuts musicals previstos, i trobades virtuals d'algun dels clubs de lectura.
Tota la informació al nou bloc de les biblioteques “Llibres i més...”

Carnet virtual excepcional
Per tal de gaudir de tots els continguts que ens ofereixen les biblioteques, es pot sol·licitar un carnet virtual en aquest enllaç: http://aladi.diba.cat/screens*cat/formulari3_cat.html
Excepcionalment, durant aquestes setmanes en que no es pot recollir el carnet a l'equipament, el sistema facilita a les persones uruàries un número de carnet provisional amb el que pot accedir a tots els continguts i serveis digitals que requereixen validació: préstec de llibres electrònics i pel·lícules a la plataforma eBiblio Catalunya, descàrrega d'audiollibres en mp3 i altres recursos accessibles des del catàleg Aladí.

04/06/2020