LAIA AGUILAR PROTAGONISTA DE LA SEGONA TROBADA DEL PREMI MENJALLIBRES 2020

La recent guardonada amb el Premi Josep Pla per la novel·la “Pluja d’estels” comentarà amb els alumnes de 1r i 2n d’ESO de Vilanova i la Geltrú la novel·la juvenil “Juno”

Laia Aguilar, guanyadora de la primera edició del Premi Menjallibres amb Wolfgang (Extraordinari) protagonitzarà aquest la segona trobada d’aquest premi amb l’obra Juno (Fanbooks). La trobada tindrà lloc dijous 27 de febrer entre les 10h i les 13h a l’Auditori Eduard Toldrà de Vilanova i la Geltrú. En ella prendran part els més de 300 alumnes i lectors de 1r i 2n d'ESO dels centres públics i concertats de Vilanova i la Geltrú que participen voluntàriament en el Premi Menjallibres.

La Juno està en un centre d’acollida des que era petita i tothom la considera un cas perdut. La seva vida, però̀, canvia quan la psicòloga li ofereix anar a un institut en un barri benestant de la ciutat. La noia continua enfadada amb el món, però̀ potser la vida li donarà̀ una segona oportunitat”. Una història que té com a protagonista aquesta jove rebel que cerca una segona oportunitat.

Laia Aguilar, nascuda a Barcelona el 1976, va estudiar la carrera de Comunicació Audiovisual a la Universitat Ramon Llull. Els llibres que ha escrit són els següents: “Les bruixes de Viladrau”, “Pare de família busca…”, “Wolfgang Extraordinari”,  “Juno”, i “Wolfgang, el secret del pare”. La novel.la “Wolfgang extraordinari” va guanyar el Premi Carlemany 2017 i va ser guanyador del Menjallibres 2018 i de l’Atrapallibres 2019. “Juno” és una de les finalistes del Premi Menjallibres i del premi Protagonista Jove.

Algunes sèries en les que he treballat són: Madres (actualment a Tele5), Merlí, El Príncipe, Infidels, El Cor de la Ciutat i Olor de Colònia, entre d’altres.

El gener del 2020 ha estat guardonada amb el Premi Josep Pla per la novel·la “Pluja d’estels”.

Aquest és un dels tres títols seleccionats com a finalista del Premi Menjallibres 2020. La relació es completa amb ’Rut sense hac’ (Columna), de Muriel Villanueva, que va realitzar la trobada al gener, i ‘Tú, sucia rata’ (Edebé), de Fernando Lalana, que visitarà Vilanova i la Geltrú el mes de març. A l’abril seran les votacions i al maig el lliurament del Premi que tindrà lloc a l’Auditori Eduard Toldrà.

Premi Teresa Rovira

El projecte 'Premi Menjallibres', que aquest curs arriba a la tercera edició, ha estat guardonat l’any 2019 pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya amb el premi Teresa Rovira a la millor innovació a les biblioteques públiques. Aquest reconeixement distingeix la tasca que realitzen les biblioteques públiques com a agents culturals en la dinamització i promoció de la lectura i la cultura. En aquest sentit, el Premi Menjallibres té per objectiu fomentar la lectura entre els joves de primer i segon de l'ESO, que participen voluntàriament en el projecte a través dels centres educatius de la ciutat.

Més informació: Premi Menjallibres

27/02/2020