Les biblioteques municipals de VNG estrenen un nou servei al barri de Mar El Bibliomercat

El servei es posarà en funcionament el 29 de juny, coincidint amb la celebració de la Setmana del Mar

A partir del 29 de juny, el barri de Mar comptarà amb un renovat servei de la xarxa de Biblioteques Municipals: El Bibliomercat. Un servei, que s'estrena coincidint amb la celebració de la Setmana del Mar, i que neix amb l'objectiu d'ampliar l'oferta bibliotecària a la ciutat i atraure a nous públics.

El Bibliomercat, que fins abans de la pandèmia s'oferia de manera mòbil a la plaça del Mercat els divendres al matí, canvia de format i passa a ocupar físicament una de les parades situades dins el recinte del Mercat de Mar.

Amb motiu de l'estrena, s'han programat dues activitats:

• Dimarts 29 de juny a les 17.30h

Hora del conte: Cuinetes, a càrrec de Vivim del cuentu.
En aquesta sessió els protagonistes són les fruites, les verdures, les llegums i molts altres aliments. Inscripcions

• Divendres 2 de juliol a les 12 h

Concert: Socarrel. El trio de reggae format pels vilanovins Eloi Contreras, Josep Contreras i Pep Vila-d'Abadal inauguraran el servei de biblioteca del Mercat de Mar amb una actuació musical. Inscripcions

El Bibliomercat és un servei de proximitat que pretén apropar la lectura a aquelles persones que per raons diferents (proximitat, desconeixement, hàbits...) no van a les biblioteques. És gratuït i obert a tothom, i ofereix els mateixos serveis que qualsevol biblioteca pública: préstec i consulta del fons de llibres i publicacions periòdiques, la possibilitat de demanar el carnet d'usuari i reservar documents que no es troben a la biblioteca mòbil però sí a les biblioteques de la ciutat i a la Xarxa de Biblioteques Públiques de Catalunya.

A banda d'aquests serveis habituals a les biblioteques públiques, el Bibliomercat també oferirà una programació periòdica d'activitats de foment lector i de promoció cultural per a tots els públics, prioritzant l'adaptació a les necessitats del barri, de la seva ciutadania i entitats.

L'horari d'obertura al públic serà els dimarts de 17 a 20 hores (de 17.30 a 20.30 els mesos d'estiu) i els divendres de les 10 a les 13.30 hores.

Aquest nou servei és fruit de la col·laboració del Departament de Cultura, mitjançant la Xarxa de Biblioteques Municipals, i el Departament de Promoció econòmica, mitjançant el Mercat Municipal de Mar.

30/06/2021 17:19 h.