Dia Mundial de la Poesia 2021

El 21 de març és el Dia Mundial de la Poesia i per aquest motiu les Biblioteques de Vilanova i la Geltrú organitzen tota una sèrie d’activitats i iniciatives amb la voluntat de promoure la lectura i el gust per aquest gènere literari.

Enguany, i amb motiu del Covid19, no s’ha realitzat la tradicional activitat “P de poesia” però igualment s’ha donat protagonisme a la poesia i als autors locals.

Per fer-ho s’ha comptat amb la participació de poetes i poetesses locals com Josep Amaya, Francesca Calaf, Raquel Casas, Teresa Costa-Gramunt i Joan Ros, que han publicat poemaris al llarg del darrer any, i de persones amants de la poesia com Francesc Ayala, Dolors Juan, Rosario Miralles, Pilar Sánchez i Núria Servet.

S’han creat uns vídeos de poemes d'aquests autors i autores de Vilanova i la Geltrú, i altres poemes recomanats, que es difondran mitjançant les xarxes socials de les biblioteques al llarg de la setmana. En col·laboració amb la regidoria de Gent Gran, l'entitat Fundació Privada Amics de la Gent Gran i el col·lectiu poètic La Lluna en un cove.

La presentació pública d’aquesta acció es farà el dilluns 15 de març a les 18:30h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell, amb la participació dels poetes i poetesses protagonistes i amb música en directe de Josep Contreras, saxo. Presentació a cura de Laura Sánchez, membre del col·lectiu poètic la Lluna en un cove. Places limitades. Inscripció prèvia trucant a la Biblioteca o amb el formulari digital.

ALTRES ACCIONS:

• Aparadors: a les biblioteques municipals de la ciutat trobareu aparadors amb una selecció de les darreres publicacions sobre la matèria, disponibles per ser prestades.

Poesia i Matanzas: gravacions de vídeos de l’antologia que va publicar Ediciones Vigia de poetes vilanovines i matanceres. Es difondrà al llarg de la setmana al blog “Llibres i més...” i a les diferents xarxes socials de les biblioteques municipals.

16/03/2021