Comença la sisena temporada del concurs "Puja al tren"

Comença la sisena temporada del concurs

Organitzat per la Xarxa de Biblioteques de VNG, té com a objectiu la promoció de la lectura entre els infants del cicle superior de primària

La Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú engega, per sisè any consecutiu, el concurs de lectura Puja al tren!

El concurs està adreçat a l'alumnat de 4t, 5è i 6è de primària, els quals només han de seleccionar la lectura que més els agradi, agafar el llibre en préstec a la biblioteca i gaudir de la seva lectura. Un cop llegits un mínim de tres llibres del mapa, i demostrada la seva lectura a partir de les preguntes formulades pels bibliotecaris, els concursants rebran un diploma viatger i entraran en el sorteig de diferents premis, gràcies a la col·laboració de les llibreries Llorens i La Mulassa, el Museu del Ferrocarril de Catalunya i Rodalies RENFE, l'Espai Far, el Petit Cineclub i Telemàtic Solucions Informàtiques.

Puja al tren! és una acció consolidada de promoció lectora per a joves de les comarques del Garraf i Alt Penedès. El joc lector comença avui dilluns 13 de desembre i finalitzarà el maig del 2022. Cada participant rebrà un mapa literari que l'acompanyarà al llarg de tot el període esmentat. En aquest mapa trobarà 5 línies de tren que els portarà a un viatge diferent en funció de la temàtica escollida: aventures, clàssics, experiències, humor i terror. Cada línia tindrà diverses parades i cada parada proposarà el títol d'un llibre.

El concurs sorgeix l'any 2016 fruit del treball del grup PEGA - Infantil (Penedès – Garraf) i, tot i les dificultats provocades pel Covid-19, s'ha mantingut al llarg d'aquests anys amb una alta participació per part dels nens i nenes de Vilanova i la Geltrú.

Més informació: Mapa literari – Puja al tren!

14/12/2021