CINQUENA EDICIÓ “PUJA AL TREN!”

La Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú engega, per cinquè any consecutiu, el concurs de lectura Puja al tren! Degut al gran èxit de participació de les darreres edicions les biblioteques municipals omplen de nou les seves sales de llibres-estació que formen les línies lectores que més entusiasmen els joves: terror, humor, experiències, aventures i clàssics.

Els participants, alumnes de 4t, 5è i 6è de primària, només han de seleccionar la lectura que més els agradi, agafar el llibre en préstec a la biblioteca i gaudir de la seva lectura. Un cop llegits un mínim de tres llibres del mapa, i demostrada la seva lectura a partir de les preguntes formulades pels bibliotecaris, els concursants rebran un diploma viatger i entraran en el sorteig d’un premi literari.

Es tracta d’una acció que vol fomentar actituds positives a l’entorn de la lectura en la franja d’edat on les biblioteques detecten que davallen els hàbits lectors.  El joc lector començarà el 10 de desembre  i finalitzarà al maig del 2021. Cada participant rebrà un mapa literari que l’acompanyarà al llarg de tot el període esmentat. En aquest mapa trobarà 5 línies de tren que els portarà a un viatge diferent en funció de la temàtica escollida: humor, aventures, experiències, terror i clàssics. Cada línia tindrà diverses parades i cada parada proposarà el títol d’un llibre. Els bibliotecaris han elaborat una tria molt acurada de les lectures per tal que siguin  engrescadores per al públic a qui van dirigides.

El concurs sorgeix l’any 2016 fruit del treball del grup PEGAinfantil (Penedès – Garraf), format per totes les responsables de les sales infantils de les 11 biblioteques municipals de les dues comarques: Armand Cardona Torrandell i Joan Oliva i Milà de Vilanova i la Geltrú; Josep Pla i Manuel de Pedrolo de Sant Pere de Ribes; Josep Roig i Raventós i Santiago Rusiñol de Sitges; Torras i Bages de Vilafranca del Penedès; La Biblioteca de Sta. Margarida i els Monjos; Ramon Bosch de Noya de St. Sadurní d’Anoia; Maria Àngels Torrents de St. Pere de Riudebitlles, la biblioteca Jaume Vila i Pascual de Gelida i els dos bibliobusos que donen servei, el Montau i El Castellot. I el 2018, si adhereix la biblioteca Joan Sardà i Lloret de St. Quintí de Mediona.

Aquest any les biblioteques participants accepten el repte de tirar endavant el concurs Puja al Tren, tot i la complexitat que representa la situació que s’està vivint amb la Covid19 i les limitacions que això ens suposa. Es manté la voluntat de promoure la lectura en aquesta franja d’edat i s’aposta per tirar el projecte endavant, amb la voluntat d’adaptar-se a les situacions que vagin sorgint al llarg del curs 2020-2021.

24/12/2020