A LES BIBLIOTEQUES DE VILANOVA I LA GELTRÚ CELEBREM EL DIA DE LA DONA

Les Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú col·laboren en la celebració del Dia Internacional de les Dones, la jornada que vindica els drets de les dones.

ACTIVITATS:

• De l’2 al 21 de març a la biblioteca Armand Cardona Torrandell. EXPOSICIÓ FOTOGRÀFICA: Dones del món. D’Àngels Ferrer Rovira. Mirades de 18 dones d’arreu del món que ens faran viatjar a altres realitats. Una proposta de maridatge entre la fotografia i la lectura.

Àngels Ferrer ens presenta una mostra de primers plans de dones que ha fotografiat en els seus últims viatges. Sobretot son fotografies fetes a l’Àfrica, encara que també hi ha d’América i d’Oceania.

Les fotografies, de mida gran, van acompanyades d’una proposta literària que us proposem des de la biblioteca, formant així un maridatge singular entre imatge i lectura.

La mostra vol mostrar una realitat multicultural, contemporània i, tot sovint, oblidada, a través de l’art de la fotografia, realitzada per una persona entusiasta i encuriosida.

Aquestes imatges i relats, que ens donen la possibilitat de conèixer experiències, vivències, costums, etc. ens poden recordar la nostra cultura o dur-nos a altres realitats ben diferents i emocionants.

• Dissabte 5 de març a les 12h a la biblioteca Joan Oliva. HORA DEL CONTE: Superdones intrèpides. A càrrec de Núria Clemares, actriu. Semblen contes inventats, però són històries de dones reals amb vides increïbles. Activitat adreçada a infants a partir de 3 anys. Places limitades. Inscripció prèvia trucant a la Biblioteca o amb el formulari digital. Les places s’adjudicaran per ordre d’inscripció. Els infants hauran d’anar acompanyats d’un adult, màxim dos infants per adult. La inscripció serà confirmada per la Biblioteca. Es recomana l’ús de mascareta als infants de 3 a 6 anys.

Inscripcions: https://forms.gle/PdqY3eXHNz3LoVYf7

A banda d’aquestes activitats, els contes del Bibliomercat (que es fan tots els dimarts a les 17:15h al Mercat de Mar) tenen com argument el Dia de la dona: “Tots els colors del lila”.

A les biblioteques municipals de la ciutat també trobareu aparadors amb una selecció de les darreres publicacions sobre la matèria, disponibles per ser prestades.

03/03/2022