L'autor vicentí del mes

Amb la finalitat de visibilitzar el patrimoni humà vicentí i el fons de la col·lecció local de la Biblioteca cada mes exposarem, de manera destacada, un autor o autora de Sant Vicenç dels Horts. Serà a la planta baixa de la Biblioteca Municipal Les Voltes. La resta de llibres d’aquests o d’altres autors/es els trobareu també a la planta baixa de la Biblioteca, la secció més genuïna de totes les biblioteques públiques.

Aquest mes de gener l’autor destacat és Carme Via Sala. Va néixer a Sant Vicenç dels Horts l’any 1956 i ens ha deixat aquest mes de febrer a l’edat de 66 anys.
Autora de gairebé una vintena de relats, de formació autodidacta i interessada en la literatura, especialment després d’un curs de català (1992).
Un referent clau en l’activisme cultural de Sant Vicenç dels Horts, gran amiga i entusiasta col·laboradora de la Biblioteca Les Voltes, era una de les dinamitzadores del Club de lectura Prometeu.
Escrivia amb regularitat, les lletres eren la seva passió, tan llegides com escrites. Els seus relats contenen un punt d’ironia, alguns d’ells estan ambientats a principis del segle XX i són de caire realista i feminista.
L’any 2015 va guanyar el VIII Premi literari Delta de narrativa escrita per dones amb l’obra La modista i altres dones que va ser publicat l’any 2016.
També va ser finalista del IX Premi Miquel Arimany de Narrativa amb “Sort o casualitat”.

Anteriorment havia guanyat diversos premis en diferents certàmens literaris:

• Vila de Corbera 1992, 1993, 1997, 2008 (Corbera de Llobregat)
  • Narcís Lunes i Boloix 1996, 1998 (Sant Vicenç dels Horts)
  • El Pont Blau 2009 i 2010 (Hamburg, Alemanya)
  • Homilies d’Organyà 2009 i 2010 (Organyà)
  • Associació El Pilar de Vuit 2010 (Vilafranca del Penedès)
  • Casal de la Dona 2010 (Sant Feliu de Llobregat)
  • Associació de Pensionistes i Jubilats la Sedeta 2013 (Barcelona)
  • Bosch i Jover 2014 (Balenyà)
  • Sant Jordi La Bisbal del Penedès 2014

Els documents que podeu trobar a la col·lecció local de la biblioteca són:

08/03/2022