Participa fent grues confinades

Sabies que hi ha una antiga llegenda japonesa, Senbazuru, que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig?

Les mil grues d’origami (papiroflexia en japonès) es van convertir en un símbol de la pau a causa de la història de Sadako Sasaki (1943-1955), una nena japonesa que va desitjar curar-se de la seva malaltia produïda per la radiació de la bomba atòmica que va caure damunt Hiroshima. Després del consell de la seva amiga Chizuko, i mentre estava a l’hospital, va decidir que faria 1.000 grues de paper. Va pensar que el seu desig no seria només per a curar-se, sinó també per a que tot el món pogués viure en pau, sense guerres. Sadako no va poder superar la malaltia i tampoc va acabar de fer totes les grues (va haver de parar quan portava 644). Però, Chizuko i molts altres amics van arribar a fer les 1.000 grues, que d’aquesta manera, es van convertir en un símbol de la pau a tot el món.
Curtmetratge “Sadako y las mil grullas de papel”

Tradicionalment, regalar grues de paper s’ha associat amb el fet de voler desitjar salut, benestar, felicitat i prosperitat. Recollint l’esperit d’aquesta història, a la Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer hem creat la iniciativa #GruesConfinades amb la finalitat de compartir aquest desig solidari amb tots vosaltres.

Vols participar? Fes grues d’origami i quan tota aquesta situació acabi, apropa’t a la biblioteca i introdueix-les a l’urna que hem preparat per aquesta finalitat. Totes seran agrupades en garlandes i oferides a la natura.
Mentrestant, ens agradaria molt veure com ha quedat la la teva grua! Fes-li una  foto o un vídeo i comparteix-los a Instagram amb l’etiqueta #GruesConfinades.

Participa i ajuda’ns a completar el Senbazuru de la biblioteca. Per fer la teva grua de paper (tsuru), només necessites un full de paper quadrat i una mica de paciència. En aquest enllaç us deixem un vídeo per poder seguir tots els passos fàcilment. T’esperem aviat a tu i a les teves grues!

10/04/2020 13:46 h.